tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
مدير كل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان به ظرفيت رساندن واحدهاي توليدي را از اولويت هاي امسال اين اداره كل برشمرد و گفت:اين امر با رونق صادرات محقق مي شود.


نورالله حسن زاده روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در دزفول افزود:تعداد يك هزارو 800 واحد صنعتي و توليدي فعال در استان خوزستان وجود دارد كه برخي از آنها كمتر از 50 درصد نيز توليد دارند و ظرفيت اين توليدات بايد افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه توسعه صادرات به توسعه توليدات و توليد رقابتي بستگي دارد گفت:در راستاي تحقق شعار اقتصاد مقاومتي،اقدام و عمل از هفته گذشته طرح جمع آوري اطلاعات ريز واحد هاي صنعتي و توليدي استان خوزستان آغاز شده است.
حسن زاده با اشاره به اينكه در حال حاضر آماري از تعداد واحدهاي تعطيل استان خوزستان در دست نيست گفت:برخي واحدها به دلايل مختلف امكان بازگشت به چرخه توليد را ندارند و توليد آنها توجيه نشده است.
مدير كل صنعت،معدن و تجارت استان خوزستان اظهار كرد:دلايل مختلفي از جمله شرايط خاص كشور و تحريم ها ،نبود سرمايه در گردش،مشكل مديريت همچنين جايگزين شدن برخي محصولات با توليدات داخلي موجب شده برخي واحدهاي توليدي توجيه اقتصادي براي فعاليت نداشته باشند كه در حل جمع آوري اين اطلاعات و بررسي آنها هستيم تا با كمك دولت بتوان مشكلات اين واحدها را رفع كرد.
وي با تاكيد بر اينكه تصميمات كلان بايد بر مبناي منافع كشور اتخاذ شود گفت:برخي تصميم ها به ضرر توليد كننده داخلي است كه بايد در اين خصوص توجه بيشتري هنگام تصميم گيري ها مبذول داشت تا واحدهاي توليد داخلي فعال و صادرات رونق گيرد.
7278/6068


برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار