tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
رئیس خانه كشاورز خوزستان:
به عنوان نماینده كشاورزان خوزستان از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان درخواست می كنم كه وزیر نیرو را استیضاح كنند

رئیس خانه كشاورز خوزستان گفت: به عنوان نماینده كشاورزان خوزستان از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان درخواست می كنم كه وزیر نیرو را استیضاح كنند.

مسعود اسدی اظهار كرد: امروز بازدید میدانی از حوزه های کشاورزی در شهرستان شوش، شوشتر و به سمت باوی داشتم. در مناطقی کشاورزان دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند که باید ابراز تاسف کنم و مستقیما مسئولیت این حادثه را سوء تدبیر و سوء مدیریت مسئولان می دانم.

وی با اشاره به فاجعه بار بودن وضعیت در زمین های كشاورزی این مناطق افزود: به طور مستقیم مسئولیت این اتفاق را بر عهده وزارت نیرو می دانم. عدم مدیریت صحیح در کنترل منابع و ذخایر سد و همچنین عدم بازسازی به موقع از عوامل بروز این اتفاق بوده است . در صورتی که سازمان هواشناسی از حدود یک هفته قبل هشدارهای موکد در مورد این مسئله را داد .

رئیس خانه كشاورز خوزستان تصریح كرد: وزارت نیرو متاسفانه اقدام به تخلیه سد به میزان کافی نکرد و این باعث شد که چنین سیلابی به وجود بیاد.

وی ادامه داد: زمانی می توانیم این حادثه را یک واقعه غیر قابل کنترل بدانیم که سیلاب بیش از یک هفته یک منطقه یا حوزه ای را در بر بگیرد، ولی وقتی منطقه بعد از ۲۴ یا ۳۶ ساعت به تدریج از حالت فاجعه خارج شود، مؤید این است که می توان با یک مدیریت صحیح فاجعه را پیشگیری کرد.

اسدی یادآور شد: متأسفانه کشاورزان در حال ضجه زدن در کنار گندم هایی هستند که زیر آب و گل و لای رفته و مسئولیت این كار مستقیما بر عهده وزارت نیرو است.

وی اضافه كرد: خسارات وارده باید جبران شود چون وزارت نیرو بابت آبی که کشاورزان در زیر سدهای تنظیمی برداشت می کنند از آنها آب بها می گیرد یعنی ما در نقاطی که سد تنظیمی نداریم آب رایگان است ولی در نقاطی که سد تنظیمی داریم طبق قانون از کشاورزان آب بها گرفته می شود.

اسدی ادامه داد:‌ در صورت پرداخت نشدن خسارت كشاورزان، اقدام قضایی علیه وزارت نیرو قطعی خواهد بود و در اولین جلسه خانه كشاورز خوزستان این مسئله را اعلام و اعمال می كنیم.

رئیس خانه كشاورز خوزستان در ارتباط با صندوق بیمه كشاورزان گفت: محصولات برخی كشاورزان بیمه نیست و آنهایی كه بیمه دارند هم مبلغ ناچیزی را از بیمه دریافت می كنند كه به اندازه هزینه شخم و بذر كشاورز است.

وی گفت: به عنوان نماینده كشاورزان خوزستان از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوزستان مؤكدا درخواست می كنم وزیر نیرو را استیضاح كنند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: وزیر ، نیرو ، استیضاح
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار