tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
از آغاز فصل برداشت تاكنون/

در سال 95 نرخ خريد تضميني گندم از كشاورزان شامل گندم معمولي به مبلغ 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم به مبلغ 13 هزار و 68 ريال اعلام شده است
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني خوزستان گفت: از آغاز برداشت گندم تاكنون 221هزارتن گندم از كشاورزان خوزستان خريداري شده است.

سياوش حسين پور شنبه بيان كرد: در سال 95 نرخ خريد تضميني گندم از كشاورزان شامل گندم معمولي به مبلغ 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم به مبلغ 13 هزار و 68 ريال اعلام شده است.

وي گفت: با توجه به زير آب رفتن مزارع آماده برداشت گندم ناشي از بارندگي شديد و طغيان رودخانه ها، در اواخر ارديبهشت پيش بيني خريد كلي گندم هنوز مشخص نيست.

وي گفت: امسال با توجه به رايزني و جلسات متعدد كه درخصوص ذخيره گندم با كيفيت در شركت بازرگاني دولتي و جهاد كشاورزي برگزارشد، مقرر گرديد كشاورزاني كه گندم خود را به سيلوي هاي ملكي و خصوصي استاندارد شركت غله انتقال و تحويل مي دهند به ازاي هر كيلوگرم 150ريال دريافت كنند.

حسين پور اظهار كرد: در سال زراعي گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان خوزستاني خريداري شد.

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني خوزستان بيان كرد: جلساتي كه با بانك عامل (كشاورزي) برگزار شده، مقرر شده پول كشاورزان پس از انتقال گندم به مراكز خريد به حسابشان واريز شود.

برداشت گندم از نيمه فروردين ماه امسال از شهرهاي جنوبي خوزستان آغاز و تا نيمه مرداد به تدريج شهرهاي مركزي و شمالي خوزستان را شامل مي شود.

سطح زيركشت گندم ديم در خوزستان در سال زراعي جاري 150 هزار هكتار و گندم آبي 384 هزار هكتار بوده است.

تا پيش از وقوع سيل هفته گذشته در خوزستان پيش بيني شده بود در سال زراعي جاري 1.5 ميليون تن گندم در اين استان توليد شود.
مرجع / ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار