tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
اولین جلسه آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان آموزش و پرورش ،نیروی انتظامی و گروههای مردم نهاد ،سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در سازمان فرهنگی ورزشی برگزار گردید.

 

نخستین جلسه آسیب های اجتماعی برگزار گردید

هما خوزستان: اولین جلسه بررسی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای موثر در برگزاری اولین نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی که به زودی توسط سازمان فرهنگی و ورزشی با مشارکت ارگانها و سازمانهای مرتبط برگزار می شود، انجام شد.

در این جلسه مهدی مکارمی مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی ضمن قدر دانی از حضور سازمانها و ارگانهای مرتبط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی یعنی اداره بهزیستی استان ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان ، اداره آموزش و پرورش استان ، دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپورگروه های مردم نهاد مانند naبا اشاره به بیانات رهبر انقلاب گفت : امروز با توجه آسیبهای اجتماعی نو پدید تمام دغدغه مسئولین باید در کاهش این آسیب ها و معضلات باشد به طوری که با ارائه راهکارهای اصولی و سنجیده این راهکارها به نقشه راه مسئولان تبدیل شود برای مثال شاهد آن بودیم که رهبر معظم  انقلاب از مفهوم سبک زندگی نام بردند و بر تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید نموده اند.

مکارمی گفت: ایشان در سالهای اخیر در فرمایشاتشان حدود 30 عنوان آسیب اجتماعی را مطرح کردند و خواستار تحلیل و بررسی و رسیدگی به آن شده اند.

وی از ضعف فرهنگی در کار  جمعی، طلاق،  اعتیاد به مواد مخدر، ضعف در روابط همسایگی، ضعف در صله رحم، ضعف در فرهنگ راستگویی و اشاعه دروغ، ضعف در انضباط فردی، رعایت الزامات زندگی آپارتمان‌نشینی، الگوی تفریح سالم، نوع معماری، طراحی لباس بومی و همچنین آرایش و سبک آرایش در میان مردان و زنان و موضوع حجاب به عنوان تعدادی از عناوین مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی نام برد.

مکارمی به پیشرفت تکنولوژی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در کنار این پیشرفت تکنولوژی، بروز آسیب‌های اجتماعی نیز به روزتر و نوتر می‌شود و ضرورت دارد شهروندان عزیز با راهکارهای مقابله با آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت در دام اعتیاد  و آسیب های اجتماعی گرفتار می‌شوند، گفت: قطعاً با آموزش های همگانی راه‌های مقابله با این معضلات باید آموزش داده شود تا بتوانند بهتر و موثرتر با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند. در این جلسه نمایندگان علوم پزشکی ،آموزش و پرورش ،سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی و نمایندگان مردم نهاد  نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند و مقرر گردید هر کدام  از این نهادها با توجه به حوزه کاری خود فعالیت های لازم را جهت برگزاری هر چه بهتر و کارامد تر این نمایشگاه بکار گیرند.

همچنین مقرر گردید که در برگزاری نمایشگاه آسیبهای اجتماعی از بیلبوردهای اطلاع رسانی،  برشورهای آموزشی و کارگاه های آموزشی جهت اطلاع رسانی به عموم استفاده گردد.

نمایشگاه پیشگیری آسیب های اجتماعی بصورت غرفه های اختصاصی مربوط به آسیبهای اعتیاد، حجاب، ازدواج آسان، فضای مجازی،پلیس فتا،پیشگیری از استعمال دخانیات و پیشگیری از استعمال  سیگار برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار