tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان:
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: پیروی دولتمردان از مدل برجام در موضوع هسته ای روزنه ای بود که غرب را به این باور رساند که می توان برای رسیدن به سایر خواسته های خود نیز از همین روش استفاده نماید که درخواست های مکرر آنها در عرصه های مختلف به بهانه رفع تحریم ها گواه این موضوع است.
 

-۱۹۸۰۲

هما خوزستان: عادل نوروزیان  با اشاره به بیانیه تکراری اخیر FATF (گروه ویژه اقدام مالی با نهاد بین المللی مبارزه با پولشویی) بر علیه ایران اظهار کرد: برجام هسته ای مدل و چارچوبی برای کانالیزه کردن رفتار جمهوری اسلامی ایران بود تا دولتمردان ما را به این جمع بندی برساند که برای تعامل با دنیا باید از یک مدل خاص پیروی کنند و در صورت عدم پیروی از این مدل امکان تعامل با دنیا و رفع تحریم ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با پذیرش این رویه، دولت باید منتظر زیاده خواهی افسارگسیخته غرب در همه عرصه ها باشد، افزود: برجام ۱ امکان دسترسی به اطلاعات حساس هسته ای کشور در پوشش نهادی به نام آژانس بین المللی انرژی اتمی(IAEA) از یک سو و کانالیزه کردن و در بعضی موارد خودسانسوری رفتار هسته ای ایران را از سوی دیگر برای غرب به ارمغان آورد.

نوروزیان عنوان کرد: در اثنای همین مذاکرات، غرب سعی کرد تا با مطرح کردن بحث PMD (ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران) چتر نظارتی خود را بر توان نظامی ایران نیز گسترش دهد البته با شکست این پروژه در گام بعد سعی شد تا رفع کامل تحریم ها را به کاهش توان موشکی جمهوری اسلامی و محدود کردن قدرت نظامی ما پیوند بزند.

مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به بیانیه اخیر و تکراری FATFبرعلیه ایران تاکید کرد: در این مرحله که می توان آن را دستاوردی دیگر از برجام! درنظر گرفت، کشورهای غربی در تلاش هستند تا به بهانه پیشگیری از تامین مالی تروریسم و پولشویی علاوه بر دسترسی به اطلاعات حساس مالی ایران، رفتار دولت در این حوزه را نیز کنترل و کانالیزه نمایند که این موضوع علاوه بر خطر نفوذ اطلاعاتی به محدود شدن امکان حمایت مالی از نیروهای محور مقاومت در منطقه می انجامد.

نوروزیان در پایان با اشاره به اینکه این رویه در آینده نیز ادمه می یابد و هر روز باید منتظر بهانه ای جدید از سوی غرب باشیم، تاکید کرد: تا زمانی که به این باور نرسیم که تنها راه موفقیت و پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی در همه عرصه هاست باید پذیرای برجام های پی در پی و در همه عرصه ها باشند، یک روز به بهانه انرژی هسته ای، روزی به بهانه توان موشکی و حمایت از تروریسم و یک روز دیگر به بهانه نقض حقوق بشر و این قصه همچنان ادامه دارد.







منبع: اهواز نوین

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار