tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
امیدواریم روند کار شوراها به شکلی پیش برود که پختگی و جامعیت در آن شکل گیرد و از سوی دیگر دولت و حکومت این آمادگی را پیدا کنند که نه تنها در شهرداری بلکه در تمام نهادهای خدمات عمومی، امور به شوراها واگذار شود.

هماخوزستان: غلامرضا شریعتی در نشست با اعضای شورای استان که امروز ( 27شهریورماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ‌نهاد شورا یکی از پایه‌ها و نهادهای دمکراسی و حق حاکمیت مردم است.

 

وی افزود: ‌امیدواریم روند کار شوراها به شکلی پیش برود که پختگی و جامعیت در آن شکل گیرد و از سوی دیگر دولت و حکومت این آمادگی را پیدا کنند که نه تنها در شهرداری بلکه در تمام نهادهای خدمات عمومی، امور به شوراها واگذار شود.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد:‌ در کشورهای توسعه‌یافته تمامی فعالیت‌های خدماتی زیر نظر شورا است و حکومت، امور اصلی همچون امنیت، آموزش و سلامت را به عهده دارد.

 

شریعتی گفت:‌ در حال حاضر بار دولت سنگین است و زمانی که بار دولت سنگین باشد و تمام کار بر دوش دولت باشد، به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی‌کنیم.

 

وی ادامه داد: ‌باید تمام امور خدماتی به شورا واگذار شود و شورا اختیارات لازم را داشته باشد و در عین حال نیز مسئولیت‌پذیر و پاسخگو باشد. باید به این سمت پیش برویم که متولی آب و‌ برق هم شورا باشد؛ زیرا باید نهادی وجود داشته باشد که بر نهادهای خدمات‌رسان نظارت کند.

 

استاندار خوزستان با تاکید بر این‌که باید در شورا پختگی وجود داشته باشد، ‌اظهار کرد:‌ اعضای شورای استان باید به طور واقعی مسایل استان را پیگیری کنند و انتظار است که مسایل و مشکلات استان مطرح و بررسی شود.

 

شریعتی ادامه داد: باید در شورای استان مشکلات آب و فاضلاب خوزستان، ‌آموزش و پرورش و بیکاری و دیگر مشکلات مهم استان دنبال و به مدیریت استان در حل این مشکلات کمک شود.

 

وی گفت:‌ من نماینده دولت در استان هستم و دخالتی در امور هیچ شهری ندارم. هر شهر، نماینده فرماندار و مسئول خاص خود را دارد اما در صورتی که ظرفیت و امکانات محلی کم باشد، کمک می‌کنیم.

 

استاندار خوزستان با  اشاره به وضعیت استان تصریح کرد: ‌اگر ثروت خوزستان ملی است، باید مشکلات آن نیز ملی باشد؛ اگر نفت، بنادر، پتروشیمی، صنایع و کشاورزی استان ملی است، باید مشکل فاضلاب خوزستان نیز ملی دیده شود. اگر اعتبارات مورد نیاز برای حل مشکل آب و فاضلاب استان 10 هزار میلیارد تومان است، این موضوع ملی است و مسئولان عالی نظام و دولت باید متولی این مشکل باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار