tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در گام نخست استاندارد سازی مواد معدنی، 11 نوع استاندارد را برای تدوین مطرح کردیم و به تدریج شروع به استانداردسازی مواد معدنی می کنیم.

هماخوزستان: عبدالرضا حرمتی   اظهار کرد: این استانداردها پس از تدوین در اختیار کارشناس اکتشاف قرار می گیرد و مطابق آن باید نمونه برداری و آزمایش ورت گیرد که کاربرد هر یک از مواد استخراج شده به درستی تعیین شود.
وی افزود: از میان 80 نوع استاندارد 15 نوع آن با منابع موجود در خوزستان قابل تطبیق است که باید این استانداردها به تصویب برسند.
حرمتی با بیان اینکه باید برای شناسایی مواد معدنی آزمایش های استاندارد را از زمان اکتشاف انجام داد و نمونه برداری با علم استاندارد انجام شود گفت: باید مشخص شود ماده معدنی در چه صنایعی کاربرد دارد.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه استانداردهای جهانی شن و ماسه را برای تصویب بررسی کردیم، ادامه داد: استانداردها روش های مشخصی دارند که از 80 نوع استاندارد موجود، در وهله نخست 11 نوع استاندارد را برای تدوین به استاندارد ارائه کردیم.
وی گفت: نبود شناخت نسبت به کالا باعث می شود که نتوان پاسخ صحیح و مشخصی به مشتری داد چرا که برای شناخت کالا ابتدا باید دانست که کدام نوع استاندارد را مبنا قرار داد و با آنها تطبیق دهیم.
**60 درصد نمک کشور در خوزستان تولید می شود
حرمتی گفت:در خوزستان 6 معدن شن و ماسه، پنج معدن سنگلاشه، معدن ماسه بادی، گچ، آهک، نمک، صدف دریایی و خیلی از معادن دیگر وجود دارد که رتبه قابل قبولی در کشور داریم و 60 درصد نمک کشور در این استان تولید می شود.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه در خوزستان 250 معدن فعال داریم، اظهار کرد: از نظر ساختار زمین شناسی خوزستان یک استان معدنی به شمار نمی آمد و کمیسیون معدن تنها در استان های معدنی تشکیل می شد اما ممکن است تنوع مواد معدنی در خوزستان نداشته باشیم اما همین معادن موجود حرف اول را در نوع خود می زنند. 
حرمتی ادامه داد: حجم بالای کارهای ساختمانی و عمرانی در خوزستان موجب شده نیاز بیشتری به مواد اولیه ساختمانی ایجاد شود و در عین حال صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای همجوار نیز انجام می شود.
وی افزود: چند مشکل اصلی مصالح ساختمانی در این کمیسیون مطرح و بررسی شد که شناخت دقیق مصالح ساختمانی از زمان اکتشاف تا استخراج و فراوری را موجب شد.
رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: شناسایی مصالح ساختمانی باید از زمان اکتشاف و استخراج باشد و همان موقع اکتشاف باید نمونه برداری درست صورت گیرد.
وی با بیان اینکه جزو معدود اتاق های کشور دارای کمیسیون معدن هستیم، گفت:در این کمیسیون تنها کارهای فنی و تخصصی انجام می شود و بر مسائل و مشکلات فنی و مهندسی متمرکز هستیم چون مسائل بنگاه های اقتصادی، بیمه و مالیات در کمیسیون های دیگر قابل طرح است.
حرمتی ادامه داد: در کمیسیون معدن یک خط مشی در نظر گرفتیم که در سه بخش اکتشاف، استخراج و فراوری است و اعضای کمیسیون که شامل اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مهندسان شرکت های ناظر، تولیدکنندگان و صادرکنندگان است، مشکلات اصلی بخش معدن از جمله استاندارد مصالح ساختمانی و مسائل فنی و صادرات را بررسی می کنند.
وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی معدن و مصالح ساختمانی اظهار کرد: این بانک اطلاعاتی برای شناسایی و تشخیص درست مردم در زمان خرید مصالح ساختمانی است.
وی افزود: در این بانک اطلاعاتی، همه معادن دارای استاندارد دنیا گردآوری شده و یک مرجع مناسب برای شناخت و تهیه مصالح ساختمانی است.
حرمتی گفت: این سایت به زبان های خارجه نیز ترجمه می شود و برای کشورهای دیگر نیز قابل استفاده است که پس از تکمیل بانک اطلاعاتی در اختیار اعضا و نیازمندان قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار