tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
زمین های به ثمرنشسته سبزی کاران اهوازی درحاشیه رودخانه کارون به وسیله لودرها زیرورو شد. یکی ازکشاورزان در محل به خبرنگار ما گفت : ازسال 1385 قراربراین بوده نماینده سازمان آب وبرق بیاید وبا کشاورزان توافقی صورت بگیرد حتی قرارشد به دادگاه برویم تا تعیین تکلیف شود که ما کشاورزان حقی داریم یا نداریم .





هماخوزستان: وی افزود : به ناگاه لودرها وارد زمین های ما شدند وهمه چیزرا زیرورو کردند اما این درحالی است که قراربود وقتی پرونده را کامل کردند ما را به دادگاه معرفی وتکلیف ما ازطریق دادگاه روشن تا اگرحق وحقوقی داریم پرداخت کنند .



پیگیری خبرنگارما برای کسب توضیح مسئولان امر وعلت این حرکت که موجبات نارضایتی کشاورزان را درپی داشته به نتیجه نرسید .

کشاورزان اظهارداشتند : معاون حقوقی سازمان آب وبرق درجلسه ای که با کشاورزان برگزارکرد اعلام داشت که باید تمام حق وحقوق کشاورزان پرداخت شود .

یکی ازکشاورزان درپاسخ به این پرسش که می گویند اراضی شما درحاشیه رودخانه  و درمعرض سیل قراردارد ، گفت : 70 سال آباء و اجداد ما بر روی این زمین ها کشاورزی می کردند واوایل انقلاب نیز جهاد کشاورزی با مجوز استانداری اطراف زمین های ما سد سیل بند زد، ازطرف دیگرچندین سال است که آب رودخانه کفاف حیات خودش رانمی دهد چه برسد به اینکه سیل جاری شود .

وی افزود : کشاورزانی که برروی اراضی کارمی کنند بیمه کشاورزی هستند وپروانه کشت دارند اگرکارما غیرقانونی بود بیمه حاضرنمی شد ما را بیمه کند و جهادکشاورزی به ما مجوز کشت دهد.

این شهروند اهوازی تصریح کرد : هیچ یک ازکشاورزانی که زمین هایشان درحاشیه رودخانه کارون حدفاصل پل پنجم وپل فولاد است ادعایی برماندن ندارند ومی دانند که چندسالی است این اراضی دریک طرح ملی قرار گرفته است اما نباید ابتدا حق وحقوق ما را بپردازند سپس ما را از اراضی مان بیرون کنند ؟

وی افزود : ده سال پیش دادگاه حکم داده که با کشاورزان به توافق برسید ولی هیچ اقدامی نکرده اند وحالا می خواهند ما را به زور مجبوربه گذشت از حقوقمان کنند وآنها حتی به محصول به بارنشسته هم رحم نکردند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار