tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
رئیس انجمن زنان کارآفرین خوزستان با بیان این‌که نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستان در بصره فرصتی ملی و بین المللی برای عرضه پوشاک استان بود، گفت: این نمایشگاه دروازه ورود به کار تخصصی در حوزه پوشاک در استان است
رئیس انجمن زنان کارآفرین خوزستان با بیان این‌که نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستان در بصره فرصتی ملی و بین المللی برای عرضه پوشاک استان بود، گفت: این نمایشگاه دروازه ورود به کار تخصصی در حوزه پوشاک در استان است.

خدیجه یارعلی اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های بانوان خوزستانی در بصره نشان داد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث پوشاک در استان وجود دارد که قابلیت برند شدن دارند و باید به صورت تخصصی‌تر روی این مسائل کار کرد.

وی افزود: متاسفانه برخوردهایی که با نمایشگاه توانمندی‌های بانوان استان در بصره شد، سلیقه‌ای و همراه با نگاه حرفه‌ای و تخصصی نبود.

یارعلی تصریح کرد: در خصوص برپایی نمایشگاه یا هر نوع حضور و مشارکت در عرصه‌های اقتصادی، نقد به عملکرد آن با ارائه شاخص‌ها و معیارهای سازنده نقد در جهت بهبود شرایط حضور فعالان اقتصادی در عرصه‌های مختلف، قابل قبول است اما هیچ نشانی از شاخص‌های عملکردی در نقدهایی که به نمایشگاه صورت گرفته، دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: چنین برخوردهایی با این نمایشگاه از شان آن و زحماتی که دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه متحمل شدند، نمی‌کاهد و مسائل حاشیه‌ای مطرح‌شده در بحث این نمایشگاه در شان اتاق بازرگانی اهواز و بانوان این استان نیست.

یارعلی گفت: به عنوان یک فعال اقتصادی و اجتماعی جامعه زنان نسبت به برخوردی که با نمایشگاه بانوان خوزستان در بصره انجام شد، معترض هستم و اگر قرار است چنین بازخوردهای بدون مطالعه و صرفا سلیقه‌ای نسبت به فعالیت‌ها و مشارکت جامعه زنان استان که بخش عمده‌ای از جامعه فعال است و سهم بسیار عمده‌ای در فضای کسب و کار استان دارند صورت گیرد، از انگیزه حضور بانوان فعال در بخش اقتصادی کاسته می‌شود و این موضوع قطعا در اکوسیستم کارآفرینی و توسعه پایدار استان تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر کانون کارآفرینان خوزستان با اشاره به این‌که خوزستان در بحث پوشاک مانند سایر بخش‌های اقتصادی همچون صنعت مواد غذایی در استان از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است، ادامه داد: در استان ما خوشه صنعت پوشاک، انجمن پوشاک استان و همچنین انجمن طراحان پوشاک را داریم که می‌طلبد به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و مسئولان استانی از این امر پشتیبانی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: طبیعتا در استان ظرفیت‌های تولیدی خوبی در بخش‌های لباس کار صنعتی، پوشاک زنانه، مردانه، کودکان و نوجوانان وجود دارد اما لازم است بر بخش‌های مختلف این صنعت متمرکز شد و ایجاد سیستم نظارتی بر کیفیت و توسعه این صنعت در استان ضروری است.

یارعلی گفت: بیش از 80 درصد تولیدکنندگان پوشاک استان بانوان هستند که بیشتر این تولیدات ظرفیت و قابلیت برند شدن دارند و نباید با چنین برخوردهای سلیقه‌ای و بدون معیار و شاخص و نقد چنین فرصت‌ها و رویدادها، مانع توسعه اقتصادی و افزایش سهم مشارکتی بانوان در عرصه‌های اقتصادی شد.

وی افزود: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز باید دغدغه حضور و مشارکت بیشتر جامعه زنان در عرصه‌های بین‌المللی را داشته و در این راستا اگر بر عملکرد و فعالیت‌های انجام شده نقدی وارد است نقد به عملکرد باشد نه به شخص و نقد هم سازنده و همراه با معیار و شاخص و کاملا محترمانه و در شأن فعالان اقتصادی استان به خصوص بانوان صورت گیرد.
مرجع / ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار