tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
س سازمان تعاون روستایی کشور:
کشور هایی کشاورزان پیشرفته دارند که محصول شان در بازار سرگردان نباشد، در کشور ایران به دلیل سرگردان ماندن محصول پس از تولید و پیش خرید نشدن ، محصولات هدر می روند
آهماخوزستان:  ⁠⁠⁠حسین صفایی رییس سازمان تعاون روستایی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون   روستایی استان خوزستان با بیان اینکه امروزه فعالیت های بخش کشاورزی با گذشته متفاوت تر است، گفت: درگذشته وقتی که به فعالیت های بخش کشاورزی اشاره می شد، به معنای استفاده از منابع پایه از جمله، آب و خاک بود، اما امروزه این تعریف در جهان تغییر یافته است و فعالیت های بخش کشاورزی تنها به تولید مواد خام زراعی و پروتیئنی محدود نمی شود، بلکه به کل بخش کسب و کار کشاورزی از مراحل قبل از تولید تا آخرین زنجیره ی آن که به سفره های مردم منتهی می شود به بخش و فعالیت کشاورزی متعلق است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به بخش کشاورزی نگاه جدید داشته باشیم، فعالیت های کشاورزی باید اقتصادی شوند به طوری که کشاورزی استان خوزستان در مقیاس ملی با سایر کشور ها به نظم خاصی توسعه و رشد یابد. 

خوزستان بدلیل طرح 550 هزار هکتاری در توسعه کشاورزی آینده روشنی دارد

صفایی با اعلام اینکه استان خوزستان بزرگترین قطب کشاورزی کشور است، تصریح کرد: باید سعی شود از بخش کشاورزی درست استفاده شود و در استان خوزستان به ازای هر واحد ارزش افزوده که  از تولید ماده ی خام به دست می آید 2 و نیم واحد است که باید این مقدار همانند سایر کشور ها در بخش کشاورزی افزایش یابد.

مدیر کل تعاون روستایی کشور اذعان داشت: کشور هایی کشاورزان پیشرفته دارند که محصول شان در بازار سرگردان نباشد، متاسفانه در کشور ایران به دلیل سرگردان ماندن محصول پس از تولید و پیش خرید نشدن  بیهوده تولید نشوند، باید چاره ای برای محصولات پس از تولید اندیشید.

وی خبر داد:  استان خوزستان به دلیل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در توسعه ی محصولات کشاورزی آینده ی روشنی دارد و لازم است بر اساس این طرح اشتغال ایجاد و معضل بیکاری در استان رفع شود.

مسعود اسدی، رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور در ادامه این مراسم ضمن تقدیر و قدر دانی از سرپرست سابق این سازمان گفت: 11 سال مدیریت بر یکی از مهم ترین مراکز استان بسیار قابل تحسین است و کارنامه ی عملکرد وی به گونه ای است که صفت پاک دستی را به ایشان اختصاص داده اند.

وی افزود: امروز نیز فرزند دیگری از فرزندان شایسته ی استان به این رسمیت  گمارده ایم، رهنمود و ادامه دهنده ی این مسیر برای خدمت به جامعه ی کشاورزی، رشد و توسعه ی استان است.

اسدی با اشاره به لازمه پیشرفت بخش کشاورزی تاکید کرد: دولت بخشی از سرمایه اش را به بخش کشاورزی اختصاص دهد تا باعث سربلندی کشور و استان خوزستان در بخش کشاورزی و کشاورزان شود، و این کار تنها نجات دهنده مردم  از بحران بیکاری و رکود موجود است.

وی خاطر نشان کرد: آنگونه که مستحضر هستید سرمایه گزاری در بخش صنعت جز اتلاف هیچ چیزی به دنبال نداشت، اما در سه  سال گذشته رشد توسعه ی اقتصادی کشور بخش عظیمی مربوط به فعالیت های کشاورزان و حمایت از آن ها بود.
 
رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور با اشاره به بحران قیمت محصولات کشاورزی در فواصل زمانی مختلف، عنوان کرد: متاسفانه انواع محصولات کشاورزی هر سال دچار مشکل بحران قیمت می شوند که برای جلوگیری از آن، نیاز به صنایع تبدیلی دارند، در حالی که  از محصولاتی مانند سیب زمینی و گوجه محصولاتی بسیار زیاد به دست می آید و لازم است، صنایع تبدیلی هر چه زود تر حرکت شتابنده اش را آغاز کند.

اسدی اظهار کرد: انتظار می رود از این سو در آمد های این سازمان صرف سرمایه گزاری های درون بخشی بخش کشاورزی شود، لذا دولت سالانه برای محصولات کشاورزی که از بین می روند هزینه های هنگفتی پرداخت می کند و اگر هم در یک زمانی دولت قادر به پرداخت نباشد، فقری که در بین کشاورزان به وجود آید ضرر و زیانش به خود دولت وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی یکی از کلیدی ترین جایگاه ها را در کشور دارد، یاد آورشد:  در راه تحقق عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله بین فقیر و غنی همانگونه که تا به امروز ادامه هستیم نباشیم و از این به بعد نیز شتابزده در جهت ارتقا این سازمان حرکت کنیم.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور با بیان اینکه کشاورزان از نظام بانکی خارج شده اند،  ادامه داد: کشاوزان به سمت نظام بانکی حرکت کنند و نباید اجازه دهیم که به سمت صرافان و نزول خواران بروند و از این نظام به دلایل مختلف  بی بهره بمانند. اگر سازمان تعاون روستایی سیستمی برای  کشاورزان خرده پا و ضعیف در جهت حمایت های لازم از کشاورزان را ایجاد کند، دیگر شاهد هیچ مانعی نخواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار