tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ استان تاکید کرد:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان این‌که مشکلات برخی از واحدها قابل حل نیست، گفت : اگر زیرساخت‌ها انجام شود اما جذابیتی برای سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد، طبیعتا سرمایه‌گذاری شکل نخواهد گرفت.
خوزیان؛
امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که امروز، 7بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نکته‌ای که باید در بحث شرکت شهرک‌های صنعتی مورد توجه قرار بگیرد آن است که این شرکت ایجاد شده تا در مناطقی که تقاضا برای فعالیت صنعتی است، زیرساخت‌ها را در یک فضا ایجاد کند تا شاهد صرفه‌جویی در برخی از هزینه‌ها باشیم و از پراکندگی صنایع و مزاحمت‌هایی که بعضا در سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم، خودداری شود.
وی افزود: این تجمیع علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها امکان سازماندهی، آموزش و ارائه انواع خدمات به صنایع مختلف را فراهم می‌کند و با این رسالت بود که شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: در یک دوره‌ای مسئولان منطقه‌ای و شهرستانی تقاضا داشتند تا در منطقه آن‌ها شهرک صنعتی ایجاد شود زیرا این تفکر وجود داشت که اگر شرکت شهرک‌ها برای آن منطقه تصویب شود، فعالیت صنعتی در آنجا شکل می‌گیرد و شاهد اشتغالزایی خواهند بود. این مساله منجر به آن شد که تعداد شهرک‌های استان که تا دهه 70، 17شهرک صنعتی بود در دهه 80 به 41 شهرک صنعتی برسد.
حاجتی عنوان کرد: این آمارها نشان می‌دهد که این کار خارج از برنامه‌ریزی و کار کارشناسی بوده و باعث شده تا به صورت ناخودآگاه یکسری انتظارات در سطح شهرستان‌های مختلف به وجود بیاید که در شهرستانی که شهرک صنعتی برای آن تصویب شده است باید زیرساخت‌های موردنظر آن نیز تامین شود.
وی با بیان این سوال که مگر قرار است همه جا صنعتی باشد؟ گفت: اگر قرار است همه جا صنعتی باشد پس بحث برنامه آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی و مزیت‌های منطقه‌ای را باید فراموش کرد. متاسفانه در برخی از مناطقی که نباید زمینی برای شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شد، هزینه‌های زیرساختی نیز انجام شده است. در این زمینه حتی اگر زیرساخت‌ها انجام شود اما جذابیتی برای سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد، طبیعتا سرمایه‌گذاری شکل نخواهد گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهار کرد: این مسایل باعث شده تا ما وارث یکسری شهرک‌های صنعتی مصوب تعیین شده باشیم که در آن‌ها سرمایه‌گذاری صنعتی انجام نشده است. در این شهرک‌ها حتی اگر سرمایه‌گذاری صورت گرفته باشد به دلیل آنکه مقیاس آن واحد در حدنیاز منطقه‌ای بوده با شکست مواجه شده و صاحبان آن واحدها به مشتریان جلسات متعدد ستاد تسهیل، تبدیل شده‌اند.
حاجتی با بیان این‌که مشکلات برخی از واحدها قابل حل نیست، عنوان کرد: تا جایی که ممکن است برنامه‌های حمایتی از صنایع در حال پیاده سازی هستند. در این زمینه هرگونه حمایتی که امکان پذیر باشد از واحدهایی که تقاضا برای محصول آن‌ها وجود داشته باشد انجام خواهد گرفت. از دوستان متولی صنعت در این سال‌ها درخواست شده است تا برای صدور مجوز واحدهای جدید توان سنجی انجام دهند تا واحدهای جدید به واحدهای مشکلدار استان و واحدهای ضعیفی که نتوانند در بازار رقابت کنند، اضافه نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار