وی افزود: اگر اقدامی قابل توجهی در استان انجام می شد، امروز شاهد این همه بدبختی و وجود ریزگردها و گردوغبار و قطعی آب و برق در استان نبودیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی آب و برق در استان خوزستان به دلیل وجود ریزگردها، نشان می دهد که مسئولین اقدامی برای مقابله با ریزگردها نداشتند و ما قدمی در این راه ندیدیم.

شرفی با اشاره به دیدارهای نمایندگان استان با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اضافه کرد: ما تا کنون چند بار مشکلات را به خانم ابتکار منتقل کردیم اما متاسفانه اراده ای برای مقابله با ریزگردها و رفع مشکلات استان وجود ندارد.

وی افزود: تا کنون چندین بار و در ادوار مختلف، نمایندگان مجلس، نارضایتی و اعتراضات مردم استان را به گوش مسئولین رساندند و حتی در این دوره مجلس ما نمایندگان با ماسک بر دهان در صحن مجلس حاضر شدیم ولی فایده نداشت و متاسفانه هیچ برنامه جامعی برای رفع مشکلات مردم استان مشاهده نمی کنیم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حجم زیاد ریزگردها و رطوبت زیاد هوا در استان خوزستان مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده، افزود: از آنجا که ریزگردها و رطوبت هوا بر روی سیم های برق باعث آتش سوزی و اتصالات می شود، باید برق از مدار خارج شود تا از بروز آتش سوزی جلوگیری شود که در همین زمینه شاهد قطعی آب و برق در استان بودیم و چندین ساعت این قطعی ادامه داشت.

شرفی تاکید کرد: متاسفانه مشکلات پشت سرم هم بر مشکلات دیگر مردم افزوده و همین امر باعث شکایت مردم شده است.

وی با بیان اینکه این مشکلات در فصل گرما بیشتر خواهد شد، افزود: دولتمردان می بایست اهتمام جدی داشته و راهکارهای علمی ارائه کنند تا وضعیت زندگی مردم سروسامان یابد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم استان و اقدام سریع مسئولین در این زمینه پیگیریهای لازم را خواهند داشت، افزود: گزارشی از وضعیت استان و زندگی سخت مردم را به مجلس و دولت ارائه می کنیم تا فکر اساسی در این زمینه شود./افکارنیوز