tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

اهواز  رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان روز پنجشنبه از روند شست و شوی مقره ها در پست 230 کیلو ولت کوی مهدیس اهواز دیدن کرد.

هماخوزستان:حسن روحانی و هیات همراه متشکل از وزیران جهادکشاورزی، اطلاعات ، کشور نیرو ، نفت ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون اجرائی رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مدیران استانی از طرح شست و شوی مقره های برقی دیدن کرده و از نزدیک روند اجرای این طرح را بررسی کردند.
توفان گرد خاک هشتم بهمن ماه سالجاری در اهواز که 60 کیلومتر بر ثانیه سرعت داشت اختلالاتی در شبکه برق استان خوزستان و بخصوص کلانشهر اهواز به وجود آورد. 
معاون وزیر نیرو در امور برق پیش تر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت قطعیهای برق در خوزستان و کلانشهر اهواز بعد از توفان گرد و خاک را رسوب گرد و خاک بر روی مقره ها و خطوط انتقال برق عنوان کرد.
بر اساس برنامه ریزی وزارت نیرو 120 گروه از سراسر کشور به استان خوزستان عزیمت کردند تا به صورت ضربتی شست و شوی مقره ها را انجام دهند که مقرر شد در مرحله اول نقاط حساس به تعداد 80 تا 100 هزار مقره را تا اردیبهشت ماه آینده شست و شو دهند.
همچنین قرار است در یک بازه زمانی میان مدت (هشت ماه تا یک سال) تمامی مقره های موجود شبکه برق استان خوزستان تعویض شوند.
در حال حاضر شست و شوی کل مقره ها با حضور 120 گروه از تمام نقاط کشور ، در حال انجام است و مقرر شده هر 2 ماه یک بار مقره ها شست و شو شده و تعداد مقره ها هم از سه به 20 افزایش یابند.
بر این اساس تمام سیستم های آبرسانی و تصفیه خانه و ایستگاههای پمپاژ آب در استان به برق اضطراری مجهز می شوند. 
مولدهای برق تصفیه خانه شماره دو اهواز که طی چند روز گذشته نصب آن آغاز شده بود امروز پنجشنبه با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری وارد مدار شدند تا از این پس هیچگاه به دلیل قطع برق اهواز این تصفیه خانه از فعالیت باز نایستد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح پنجشنبه به منظور بررسی بحران ریزگردها از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خوزستان شد.
توفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود. 
تا کنون وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در چند نوبت برای بررسی این بحران به خوزستان سفر کرده و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است.
سه روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.
هیات دولت در روزهای اخیر 300 میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.
استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است. 
بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان 350 هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از 800 هزار هکتار می رسد.
بیش از30 هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.
بر اساس مصوبات اخیر اقدام برای رفع مشکل 30 هزار هکتار از این کانون ها در دستورکار قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، نخستین سفر خود را به خوزستان در تاریخ 25 دی 1392در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم انجام داد. پس از آن 23 آبان برای افتتاح چند طرح توسعه نفتی به خوزستان سفر کرد./ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار