tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: رشد تجاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به 70 درصد رسیده است.

 هماخوزستان:  محمود واعظی در همایش تجاری جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان با  اشاره به پیشینه مشترک دو کشور در زمینه های فرهنگی، تاریخی و دینی گفت: در طی 3 سال گشته اسناد اساسی و مهمی بین دو کشور به امضا رسیده است که پشتوانه همکاری را به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه روابط بین دو این دو کشور همسایه به سرعت در حال گسترش است گفت: جهت نزدیک شدن به اهداف کلان نیازمند بررسی تفاهم نامه هایی هستیم که تا کنون به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: این همایش برای امضای تفاهم نامه های همکاری پیش از سفر رییس جمهور آذربایجان که به دعوت دکتر روحانی است شکل گرفته است.

واعظی با بیان اینکه در تلاش برای افزایش صادرات به آذربایجان و کشور هایی اروپایی و CIA از طریق ریل آستارا هستیم گفت: بخش های دیگری از جمله حمل و نقل هوایی و گردشگری جهت تعدد اتباع دو کشور در خور توجه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تسهیلات خوبی برای ویزا برقرار شده است و در آینده نزدیک طبق تصمیم دولت جمهوری آذربایجان، اتباع ایرانی از هر مبادیری قادر به مسافرت به این کشور خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تفاهم نامه ها باعث رشد 70 درصدی تجاری بین دو کشور شده است گفت: در زمینه گسترش همکاری تجار دو کشور و جلب سرمایه گذاران نیازمند عقد تفاهم نامه هایی هستیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسبی که در آذربایجان غربی وجود دارد، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان تصمیم داشتند که در اولین فرصت به این استان سفر کنند.

در پایان این همایش دو تفاهم نامه  مابین اتاق بازرگانی ارومیه و کنفدراسیون صاحب کاران جمهوری آذربایجان و تنجمن صادرکنندگان جمهوری آذربایجان منعقد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار