tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

هما خوزستان :اهواز- رئیس اداره محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شهرداری اهواز مکلف شد تا 20 اسفند همه نخاله های ساختمانی را که در نقاط مختلف شهر تخلیه شده پاکسازی کند.

هلنا کعبی یکشنبه ظهار کرد: در سفر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اهواز در روز پنجشنبه نشستی با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون دادستان اهواز و فرماندار اهواز در این اداره کل برگزار و مقرر شد شهرداری اهواز در مدت دوهفته آینده همه نخاله های تخلیه شده در حاشیه جاده ها و اطراف شهر را جمع آوری و در یک محل مناسب دفع کند.
وی افزود: قرار شد در این راستا کارگروهی متشکل از شهرداری اهواز، محیط زیست و فرمانداری برای ارائه طرح جامع جمع آوری و دفع نخاله ها تعیین شود تا بتوان این نخاله ها را بازیافت کرد.
کعبی با اشاره به اینکه این نشست در پی بازدید ابتکار از سطح شهر اهواز و مشاهده وضعیت نامناسب تخلیه نخاله در معابر عمومی برگزار شده، اظهار کرد: پیش از این نیز اداره محیط زیست شهرستان اهواز بارها جلساتی با شهرداری اهواز در این زمینه برگزار و در این باره تذکر داده و چند نقطه اهواز نیز مختص دفع نخاله تعیین شده اما شهرداری اهواز مصوبات را اجرایی نکرده و سازمان موتوری شهرداری که مسئول مستقیم جمع آوری نخاله است، فعالیتی در این راستا نداشته است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس ابتکار رئیس سازمان محیط زیست خواستار ورود استانداری برای جمع آوری نخاله از سطح شهر اهواز شده زیرا در صورت ادامه این وضع، مساله نخاله ها به یک بحران تبدیل می شود.
کعبی ، همچنین با اشاره به تبعات زیست محیطی تخلیه نخاله در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به اینکه نخاله ها پسماندهای ساختمانی هستند علاوه بر نازیبایی چهره شهر، به دلیل داشتن همه نوع ترکیب از جمله فلزات سنگین، در هر نقطه ای که تخلیه شوند، باعث انتقال آلودگی به خاک می شوند و تخلیه نخاله در ساحل رودخانه می تواند انتقال آلودگی را شدت بخشد.
بر اساس این گزارش، تخلیه نخاله در نقاط مختلف اهواز، در ماه های اخیر باعث تشکیل چند جلسه و ورود استاندار به این مساله شده است.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دی گذشته در شورای سلامت خوزستان، نسبت به شیوع بیماری 'سالک' در استان هشدار داده و گفته رتبه دوم استان در کشور به لحاظ شیوع این بیماری بسیار نگران کننده است.
وی یکی از دلایل شیوع بیماری سالک را در خوزستان از جمله اهواز پراکندگی نخاله های ساختمانی در مناطق شهری به ویژه حاشیه شهرها عنوان کرده است. سالانه 600 مورد سالک در خوزستان اتفاق می افتد.
تا سال 93 ماهانه 35 هزار مترمکعب نخاله فقط در اهواز تولید می شد که وزن هر متر مکعب 6.1 تن است. این مقدار البته صرفنظر از ساختمان های حاشیه شهر و در حال تعمیر و پروژه های عمرانی است و تنها مربوط به ساختمان‌های دارای پروانه تجدید بناست. /ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار