tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
باید به مردم اعلام شود که آنفلوآنزای مرغی در استان‌های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد؛ لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق مطبوعات، صدا و سیما و رسانه‌های مختلف انجام شود.

 هماخوزستان :آنفولانزای مرغی یکی از بیماری‌‌های خطرناک با منشا پرندگان و یک بیماری مشترک  در میان انسان‌ها و حیوانات است. اخیرا این آنفولانزای فوق حاد در برخی از کشورها از جمله ایران شیوع پیدا کرده و مبارزه با آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

زمستان امسال شیوع این بیماری در استان های همجوار خوزستان باعث ایجاد حساسیت هایی برای کنترل این بیماری شد این خطر زمانی در استان ما بیشتر احساس می شود که دریابیم تمایل مردم به مراتب به خرید مرغ های زنده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با برشمردن خطرات خرید مرغ زنده گفت:  چند سال است که میزان خرید مرغ کشتار روز افزایش پیدا نمی‌کند ولی خرید مرغ زنده توسط مردم همچنان انجام می‌شود؛ مردم به باور غلط خود فکر می‌کنند مرغ کشتار روز گران‌تر است، به همین علت سراغ کشتار روز نمی‌روند.

شریعتی اظهار کرد: بنا به اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان قیمت مرغ کشتار روز در استان ۱۶ درصد گران‌تر از دیگر استان‌ها است که باید برای این مسأله تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود. لازم است کمیته‌ای تشکیل، پیشنهادات مورد نیاز ارائه و اقدامات لازم هم انجام شود؛ همچنین کارگروهی برای تعیین قیمت مرغ تشکیل گردد.

وی بیان کرد: باید به مردم اعلام شود که آنفلوآنزای مرغی در استان‌های همجوار شایع شده و خرید مرغ زنده این خطرات را برای ما به دنبال دارد؛ لازم است اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق مطبوعات، صدا و سیما و رسانه‌های مختلف انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در کنار کارهای تبلیغی باید به‌صورت جدی با خریده مرغ زنده مقابله و برای این کار ابلاغیه‌های لازم از سوی نیروی انتظامی صادر شود. اجرائیات شهرداری، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی همه در کنار هم باید برای مقابله با توزیع مرغ زنده فعالیت‌های لازم را انجام دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار