هماخوزستان :استاندار خوزستان گفت: با توجه به بالا بودن آب های سطحی، بافت سنگین و نفوذ ناپذیری خاک، هیچ راهی جز انجام عملیات زهکش زیرزمینی و اصلاح خاک نداریم.

"غلامرضا شریعتی" استاندار خوزستان در سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی در اهواز گفت: خوشحال هستم که شما مهمانان عزیز را در استان خوزستان ملاقات می کنم. استانی که در زمینه های مختلف همچون انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، میراث‌فرهنگی، برخورداری از گستره آبی یک استان اثر گذار و قلب تپنده اقتصادی ایران است.

استاندار خوزستان افزود: زمین های حاصلخیز و آب های روان اهمیت زهکشی را دو چندان می کند. وجود سازه های آبی متعدد با قدمت چند هزار ساله نشانه برخورداری گذشتگان برای مدیریت و مهندسی آب است.

وی بیان کرد: با بالا رفتن جمعیت و همچنین تکنولوژی امکان استفاده بهتر و بهینه تر از منابع آبی خوزستان و زمین های خوزستان بیشتر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به امر زهکشی توجه ویژه شده و عملیات اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغاز شده است.

وی ادامه داد: توانستیم در برخی اراضی احیا شده از طرح 550 هزار هکتاری که در هکتار 700 کیلوگرم گندم برداشت می شد به رقم 4 تن در هر هکتار برسیم.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: این سمینار به توان علمی استان بیفزاید و از توان علمی دانشمندان کشورهای مختلف برای بهبود وضع موجود استفاده شود.

سیزدهمین همایش بین المللی زهکشی، 14 اسفند ماه به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در اهواز با حضور 50 مهمان خارجی از کشورهایی چون آلمان، فنلاند، استرالیا، هلند، بلژیک، هندوستان، مصر، پاکستان، اندونزی، چین، بنگلادش، کره جنوبی و ترکیه آغاز به کار کرد. این همایش تا 17 اسفند ماه به مدت سه روز در اهواز ادامه دارد.

منبع:روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان