tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران:

تهران مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران با بیان این که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار مشارکت ایران در اجرای طرح های نفت و گاز خود شده اند، گفت: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی است و اکنون روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می شود.

هماخوزستان :« حسن بویری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با تشریح آخرین جزئیات توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، افزود: ایرانی ها توانمندی های گسترده ای در اجرای پروژه های فراساحل (دریایی) به ویژه راه اندازی سکو دارند، به گونه ای که علاوه بر کیفیت، در مدت زمان راه اندازی نیز رکوردهایی را به ثبت رسانده اند که مطابق با استانداردهای جهانی است.
وی افزود: توانمندی شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های فراساحل سبب شده است تا برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با شرکت های ایرانی برای حضور در پروژه های نفت و گاز آنها مذاکره کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران درباره توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز گفت: میزان برداشت گاز از این فازها روزانه 56 میلیون مترمکعب است که در نهایت 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می شود.
وی با بیان اینکه روزانه 70 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 17 و 18 تولید می شود، اضافه کرد: تاکنون 15.5 میلیارد مترمکعب و بیش از 15 میلیون بشکه میعانات گازی در فازهای 17 و 18 تولید شده است.
بویری مبلغ سرمایه گذاری شده در این فازها را حدود هشت میلیارد و 100 میلیون دلار اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون این فازها 2 میلیارد و 500 میلیون دلار برای کشور درآمدزایی داشته است.
به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران تاکنون 10میلیون بشکه میعانات گازی فازهای 17 و 18 به بازارهای مصرف صادر شده است.
بویری با بیان اینکه در فازهای 17 و 18، تعداد 44 حلقه چاه دریایی حفاری شده که از آنها گاز برداشت می شود، گفت: چهار سکو با ظرفیت تولید هر کدام 500 میلیون فوت مکعب نیز در این فازها نصب شده است که به بهره برداری رسیده اند.
وی با بیان این که در 6 ماه گذشته، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی آماده افتتاح رسمی بوده اند، اضافه کرد: کارهای مقدماتی انجام شده و منتظر اعلام از طرف نهادهای مرتبط برای افتتاح رسمی با حضور مقام های عالی رتبه هستیم.
بویری با بیان اینکه پیشنهاداتی برای مشارکت ایدرو در سایر پروژه های نفتی کشور ارایه شده است، گفت: این پیشنهادات در حال بررسی است.
وی با تاکید بر توان شرکت های ایرانی در اجرای طرح های نفتی، افزود: با شرکت های خارجی برای تامین مالی و جذب فناوری های جدید همکاری می شود.

**فاز 14
مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران درباره آخرین وضعیت اجرای فاز 14 پارس جنوبی نیز گفت: اجرای این فاز در اولویت کاری سال 1396 قرار دارد که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
بویری ابرازامیدواری کرد این فاز تا 2 سال آینده با تکیه بر توان شرکت ها و متخصصان ایرانی راه اندازی شود.
وی از مذاکره با شرکت هایی از قاره های آسیا، اروپا و آمریکا خبر داد و گفت: این مذاکرات در حال نهایی شدن است، اما اکنون نمی توان نام شرکت ها را اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت طرحهای صنعتی ایران درباره مذاکره باتوتال فرانسه برای مشارکت در ساخت سکوهای تقویت فشار فاز 11 پارس جنوبی، گفت: مذاکراتی برای ساخت این سکوها در محوطه ساخت ایزوایکو در بندرعباس انجام شده است.
بویری افزود: کارشناسان توتال از محوطه ساخت بازدید کرده و پشنهادهایی را نیز ارایه کرده اند که قرار است اصلاحات لازم انجام شود./ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار