tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

اهواز معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: اوضاع در منطقه 'پتک' تحت کنترل نیروهای نظامی و انتظامی است و در حال حاضر هیچ مشکلی در منطقه وجود ندارد.

هماخوزستان: قدرت‌الله دهقان  اظهار کرد: در درگیری و اختلاف بین 2 طایفه محمدی و محمدموسائی در منطقه باغملک بخش میداوود ـ که مدت زمان زیادی نیز از درگیری اولیه آن‌ها می‌گذرد ـ چند تن از دو طایفه تاکنون کشته شده اند. 
وی افزود: پس از حادثه اول، هیات‌هایی برای ایجاد سازش بین دو طایفه تشکیل شد و به رغم آمادگی دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برای برخورد با مجرمان، به خاطر حرمت هیات صلح این مراجع اقدام را متوقف کردند تا آن‌ها با هم سازش و صلح پیدا کنند اما مجددا درگیری‌ها از هفتم اسفند به بعد از سر گرفته شد که منجر به کشته شدن عده دیگری شد.
معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان تاکید کرد: بنابراین در شورای تامین استان و شورای تامین شهرستان‌های رامهرمز و باغملک مصوب شد که به منظور بازگرداندن نظم و امنیت ،قرارگاهی در منطقه ایجاد شود که دراین زمینه هم اقدام شد و جا دارد از نیروهای نظامی و نیروهای انتظامی تقدیر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی نیز شاهد بودیم اهالی روستاهای سرخوار و پتک از امنیت کافی برخوردار نبودند لذا مجبور به تخلیه آن‌ها از روستا شدیم که این روند به منظور حفظ جان آن‌ها تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت تا در درگیری طرفین کسی آسیب نبیند.
دهقان با تاکید بر تصمیم جدی شورای تامین استان و شورای تامین شهرستان‌های رامهرمز و باغملک اعلام کرد: براساس این تصمیم لازم است همه محکومان و محرکان خودشان را معرفی کنند در غیر این صورت نیروی انتظامی نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به شایعاتی پیش آمده پیرامون تصمیمات شورای تامین استان اظهار کرد: در تصمیم شورای تامین استان و مسئولان امنیتی شهرستان‌های باغملک و رامهرمز هیچ تغییری داده نشده و مراجع تصمیم گیر، مصمم به اجرای روابط و مقرارتی که تعیین و مصوب شده، هستند همچنین دستگاه قضایی با جدیت به دنبال اجرای احکام صادره است و تا آخرین حاکمیت کامل آرامش بر منطقه این قاطعیت ادامه پیدا می‌کند.
وی گفت: در این درگیری‎ها هیچ نیروی انتظامی آسیب جدی ندیده البته جراحات سطحی در حین درگیری‌ها بوده است و هیچ موردی نیز مبنی بر درگیری با نیروهای دولتی وجود ندارد.
دهقان بیان کرد: دو شب گذشته تعدادی از منازل این روستاها را آتش زدند که بلافاصله توسط نیروهای امدادی آتش خاموش شد و بعد ازآن طی دو روز گذشته هیچ آتش سوزی نداشته‌ایم.
وی با تاکید بر این که مهم‌ترین موضوع و مساله حفظ جان زنان، کودکان و اهالی منطقه است توضیح داد: هدف اصلی ما این است که خصوصا کودکان و اطفال آسیب‌های روحی و روانی نببینند و مسولان مصر و مصمم بر حفظ سلامتی آنها هستند.
وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر قرارگاهی در منطقه مستقر و نیروی انتظامی بر اوضاع منطقه مسلط و مصمم به اجرای قانون است.
به گزارش ایرنا؛ درگیری 2 طایفه محمدی و موسائی در منطقه روستائی پتک از توابع شهرستان باغملک از هشت سال پیش بر سر زمینهای کشاورزی آغاز شده و تاکنون 16 نفر از دو طایفه کشته شده اند، این درگیری ها در هشتم اسفند ماه سال جاری منجر به کشته شدن یک مرد جوان از طایفه محمدی شد. 
درگیری این دو طایفه در شهریور ماه سال پیش نیز منجر به کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 20 نفر از دو طرف درگیری شد. 
شهرستان باغملک در شرق استان خوزستان واقع شده‌است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار