tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
انتقاد نماینده اهواز از وضعیت واحدهای صنعتی در خوزستان؛
نماینده مردم اهواز در مجلس در رابطه با مشکلات واحدهای صنعتی استان خوزستان گفت: اکنون مهم‌ترین مشکل در سطح شرکت‌های صنعتی متعلق به گروه ملی فولاد ایران با بیش از ۳۵۰۰نفر کارگراست.
خوزیان: «جواد کاظم‌نسب» نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید خود از خبرگزاری ایلنا به وضعیت بنگاه‌های تولیدی و خدماتی مشکل‌دار استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر صنایع‌های بزرگ و کوچک استان و ازجمله اهواز درگیر مشکل نقدینگی هستند که در صورت عدم رسیدگی مسئولان شاهد تعطیلی و نیمه‌تعطیل شدن تعداد زیادی از آن‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در زمینه پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی خوزستان تاکنون چندین تذکر به وزیر صنعت و معدن و تجارت داده شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس در تشریح مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان خوزستان گفت: یکی از واحدهایی که وضعیت خوبی در زمینه تولید ندارد، کارخانه نورد لوله‌سازی اهواز است. این واحد صنعتی در حال حاضر با ۵۰ درصد نیروی کار و تولید فعالیت می‌کند در عین حال مواد اولیه تولید به این واحد تزریق نمی‌شود.

وی در ادامه به مشکلات شرکت حفاری «سپنتا بین‌الملل» و «فارسیت اهواز» اشاره کرد و گفت: شرکت‌هایی مانند سپنتا و فارسیت در حال تعطیل شدن هستند و به کارگران این مجموعه‌ها اهمیتی داده نمی‌شود.

این نماینده مجلس درباره مشکلات صنفی کارگران مجموعه شهرداری اهواز نیز گفت: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در شهرداری اهواز همانند فضای سبز و خدمات شهری قابل قبول نیست و در بحث مربوط به نیروی انسانی با  نارضایتی ۱۰۰ درصدی کارگران این مجموعه روبرو هستیم.

کاظم‌نسب همچنین افزود: متاسفانه مشکلات اخیر واحدهایی تولیدی استان خوزستان از سال‌ها قبل بوجود آمده و تا هم‌اکنون این مشکلات به قوت خود باقی مانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت کارگران شرکت «گروه ملی فولاد ایران» و ضرورت چاره‌جویی فوری برای حل مشکلات آن‌ متذکر شد: اکنون مهم‌ترین مشکل در سطح شرکت‌های صنعتی متعلق به گروه ملی فولاد ایران با بیش از ۳۵۰۰ نفر کارگر است.

وی ادامه داد: این شرکت که اخیرا به مالکیت بانک ملی درآمده، قرار است با حداقل ارزش واقعی به یک بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته عضو کمسیون کشاورزی مجلس، کارگران شاغل در شرکت گروه ملی فولاد در حال حاضر دست‌کم چهار ماه مزد معوقه طلبکارند و در پیگیری مشکلات خود؛ دور جدید اعتراضات صنفی خود را آغاز کرده‌اند.

کاظم‌نسب در بخش دیگری از گفتگوی خود به واگذاری مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی اشاره کرده و اظهار داشت: این مجموعه به دلیل آنکه به دست افراد خصوصی که توانایی انجام مدیریت آن را ندارند، واگذار شده، کارگران را دچار مشکل کرده است.

این نماینده مجلس در رابطه با نحوه واگذاری شرکت‌های صنعتی استان خوزستان به بخش خصوصی گفت: متاسفانه شرکت‌های صنعتی به‌صورت علمی و کار‌شناسی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شوند، در واقع این شرکت‌ها‌ رهاسازی می‌شوند.

وی خطاب به وزیر صنعت پیشنهاد کرد: بایستی شرکت‌های صنعتی کوچک و بزرگ در سطح استان که از نداشتن نقدینگی رنج می‌برند، شناسایی شده و براساس اولویت نسبت به اعطای بسته تسهیلاتی مانند سرمایه درگردش یا ثابت اقدام فوری انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار