tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
به گزارش خوزیان، هدایت الله خادمی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

علی رغم اینکه سرشاخه‌های رودخانه کارون از شهرستان ایذه می‌گذرد، اما مردم این دیار همچنان با مشکل تأمین آب شرب مواجه هستند به گونه‌ای که به منظور رفع نیاز خود چاره‌ای جز حفر چاه ندارند.

بیشتر مردم به علت وجود برخی فلزات موجود در آب، به بیماری‌های متعددی مبتلا شده‌اند،کما اینکه سیاست های نادرست عده ای نیز اجازه برداشت آب مناسب را به ما نمی‌دهد.

شرایط به گونه‌ای نامناسب است که  با حفر چاهی با عمق ۳۰۰ متر هم به آب دست پیدا نمی‌کنیم و این به عنوان فاجعه‌ای دردناک برای مردم این شهرستان تلقی می‌شود.

هم اکنون در بی آبی مطلق به سر می‌بریم و در حال حاضر مشغول آبرسانی به مردم از طریق بشکه و تراکتور هستیم.

عموم مردم که غالباً کشاورزان هستند مجبور به دریافت آب شرب سالم از ساعات ۲۱ تا ۹ صبح بوده و امکان استفاده از این آب تقریباً یک روز در میان برای آنها ممکن بوده ، این در حالی است که در برخی موارد آب را از استان‌های همجوار خریداری می‌کنیم.

با وزارت نیرو وارد مناقصه شده ایم اما این مسئله حل نشد، چراکه دولت پول کافی نداشته و پیشنهاد فاینانس را داده است.

نیروگاه کارون ۳ واقع در دهدز حدود ۴ هزار مگاوات تولید برق دارد اما متأسفانه مردم آن به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از استفاده از آن محروم هستند.

چندین سال است که مسئولین ما استان محور و بیشتر کلی نگر شدند و باید این مشکل هر چه سریعتر رفع شود، در غیراین‌صورت جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ایذه و باغ ملک، مجبور به کوچ شده و به حاشیه نشینی مشغول خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار