tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: برخی شهرک های صنعتی خوزستان به علت رکود بخش تولید به گورستان تبدیل شده اند.
خوزیان؛

شهلا عموری ظهر امروز در نشست هم اندیشی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در شادگان اظهار کرد: تراز تجاری خوزستان صفر است چون سال گذشته میزان واردات و صادرات هر دو در کنار هم ۶.۵ میلیون دلار بود.

وی افزود: واحدهای تولیدی مشابه ما در سایر استان ها مبالغ بسیار کلان تری را جذب می کنند که این مسئله با سخت گیری های کمتر و کاهش مسائل مالی برای بخش خصوصی برای آنها محقق شده است. واحدهای تولیدی ما با کمترین ظرفیت کار می کنند و برخی نیز به کلی راکد شده اند. همچنین برخی از شهرک های صنعتی خوزستان تبدیل به گورستان شده است.

عموری تصریح کرد: راه اندازی و تاسیس شهرک های کشاورزی باعث رونق کشاورزی به ویژه در زمینه صادرات خواهد بود. همچنین اگر دزفول مرز هوایی داشته باشد آن وقت می توانیم صادرات محصولات کشاورزی را به کشور روسیه داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: هنوز خبری از مدیریت و پنجره واحد در خوزستان نیست. مشکلات زیرساختی بسیاری در مرز چذابه وجود دارد و امکانات رفاهی و بهداشتی سرمایه گذاران در این مرز بسیار ناچیز است. عدم وجود پایانه های صادراتی از جمله میوه و تره بار و آبزیان در کنار نداشتن دو درگاه مجزا در پایانه های مرزی نیز از دیگر مشکلات سرمایه گذاران است.

عموری بیان کرد: وجود دستگاه ایکس. ری در مرزها باعث اشتغالزایی برای اهالی منطقه شده و علاوه بر آن باعث ارتقای امنیت هم می شود. همچنین از برگزای منظم جلسات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت تقدیر و تشکر می کنم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار