tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
شریعتی: مدیرعامل جدید توسعه نیشکر، توسعه اشتغال و استفاده از زهاب برای کشاورزی را که برای اولین بار در کشور انجام می شود، به عنوان دو استراژی مهم در استان خوزستان در پیش گرفته است.
خوزیان:
آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، شریعتی استاندار خوزستان ٬ شمیلی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، الباجی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه، هاشمی زاده معاون عمرانی استانداری خوزستان و جمعی از مسئولین از طرح پایلوت استفاده از زهاب نیشکر برای کشاورزی بازدید کردند.

استاندار خوزستان گفت: دکتر شمیلی، مدیرعامل جدید توسعه نیشکر، توسعه اشتغال و استفاده از زهاب برای کشاورزی را که برای اولین بار در کشور انجام می شود، به عنوان دو استراژی مهم در استان خوزستان در پیش گرفته است.
غلامرضاشریعتی بعد از ظهر پنج شنبه ١٣ اردیبهشت ماه ٩٧ در حاشیه بازدید از طرح استفاده از زهاب نیشکر برای کشت گندم، جو ٬ پنبه ٬ کاشت نخل و آبزی پروری که برای اولین بار در کشور انجام شده است ٬ گفت: فعالیت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حوزه های مختلف از قبیل ام دی اف، خوراک دام، کاغذ سازی ، صنعت نئوپان و … سبب اشتغال بیشتر ، ارزش افزوده بالاتر و خلق ثروت های جدیدی در استان شده است و هم اکنون با اجرای این طرح یک راهکار جدید برای برون رفت از معضل بی آبی و بحران منابع آبی پیش روی صنعت کشاورزی در این استان قرار داده است.

وی گفت: شرکت توسعه نیشکر ابتدا منحصرا با کشت نیشکر شروع به کار کرد اما در ادامه فعالیت هایش به تدریج صنایع خود را تکمیل نمود و زنجیره تولید در این شرکت بزرگ افزایش پیدا کرد و وسعت گرفت.

استاندار خوزستان تاکید کرد: با مدیریت جدید شرکت توسعه نیشکر٬ رویکرد مجموعه نیشکر بر اساس تحقیقات و پژوهش طراحی و برنامه ریزی می شود و دست به کارهای جدید و کارشناسی خواهند زد.
وی افزود: توسعه نیشکر مجموعه پویایی است و امیدواریم بامدیریت جدید و علمی دکتر شمیلی شاهد اجرای طرح ها وبرنامه ریزیهای نوین مبتنی بر دانش روز در توسعه نیشکر و افزایش تولید داخلی باشیم و با استفاده از طرح زهآب ها و کانون های ریزگرد ٬ این دو مسئله مشکل آفرین به توسعه اشتغال منجر شود و خلق ثروت جدید کند و کمترین مشکل را در رودخانه های استان داشته باشیم.

شریعتی با اشاره به اینکه شرکت توسعه نیشکر با گذر از موفقیت های پی در پی در تولید، راهکاری مهم برای استفاده بهینه از منابع آبی طراحی کرده است، بیان کرد : استفاده از زهاب نیشکر برای آبیاری مزارعی نظیر گندم، جو، پنبه، نخیلات و همچنین پرورش آبزیان یکی از راهکار های مهم این شرکت در خصوص مبارزه با کم آبی در استان است که این امر به نوعی خلق یک ثروت جدید توام با ارزش افزوده بیشتر در استان خوزستان محسوب می شود.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: استفاده از زهاب نیشکر حاصل فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که مبتنی بر یک کار کارشناسی با راهبری دکتر شمیلی مدیر عامل جدید این مجموعه است.

وی با اظهار اینکه توسعه اشتغال و استفاده از زهاب نیشکر برای کشت گندم، جو و پنبه و نخیلات دو استراتژی مهم در مدیریت جدید مجموعه توسعه نیشکر است، گفت: انجام این فعالیت ها جز با انجام کار مهندسی، برنامه ریزی و مطالعات گسترده حاصل نمی شود و این امر نشان دهنده پویایی ، تحرک و زنده بودن در بخش تولید ، کشاورزی و تحقیق برای بهره گیری از زهاب ها در بخش کشاورزی توسط شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی است

وی همچنین یادآور شد: فعالیت هایی اینچنینی در توسعه نیشکر سبب می شود تا رودخانه های استان خوزستان که با بحران کم آبی روبرو هستند، متحمل آسیب کمتری شوند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار