tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
شهردار اهواز:
کتانباف: اهواز یکی از مهمترین کلانشهرهای کشور، قطب صنعت و مهم تر از همه مهد فرهنگ است.
خوزیان؛

در این مراسم که با حضور شریعتی استاندار خوزستان، کتانباف شهردار اهواز، ساری و یوسفی نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فلسفی، باباپور، کعب عمیر، حاجتی، موسوی زاده، موسوی نژاد، لطفعلی زاده، قنوات، جهانبخشی، حیدری، سنواتی رییس، نایب رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و سرمایه گذارانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، چین و قرقیزستان و چند سرمایه گذار داخلی و مدیران و معاونین شهردار برگزار شد، شهردار اهواز مهمترین ظرفیت های فرصت های سرمایه گذاری را نام برد.

منصور کتانباف در ابتدا ضمن خیرمقدم به مهمانان، خطاب به آنان، به معرفی اجمالی اهواز پرداخت و گفت: اهواز مرکز خوزستان یکی از مهم ترین استان های کشور، قطب صنعت، کشاورزی و.. در کشور و مهم تر از همه مهد فرهنگ است. اهواز یکی از معدود شهرهایی در دنیاست که روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت تولید می کند و به تبع آن صنایع زیرمجموعه متعددی ایجاد شده اند. در زمینه تولید فولاد یکی از قطب های تولید در ایران هستیم و صنایع بسیاری در کشور از محصولات صنایع فولاد خوزستان تغذیه می کنند. خوزستان در زمینه کشاورزی با توجه به تنوع، خاک مناسب، آبرفتی بودن و سایر قابلیت ها در محصولات باغی و زراعی رتبه های نخستین را در کشور داراست.

وی ادامه داد: با توجه به همین ظرفیت های فراوان فوق، در زمینه ی تجارت نیز خوزستان و اهواز از نقاط مهم ایران است که پس از تهران بیشترین گردش مالی را در کشور داراست.

شهردار اهواز گردشگری را به عنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری در اهواز نام برد و گفت: صنایع گوناگون، جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی خوزستان و اهواز، این شهر را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. بنابراین ساخت هتل و مجموعه های تفریحی، گردشگری، ورزشی از جمله پتانسیل های مناسب درحوزه سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول در توجیه ساخت مجتمع های تجاری به عنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری در اهواز اذعان کرد: جمعیت اهواز هر چند بر طبق آمار حدود 2/1 میلیون نفر اعلام شده است. اما این شهر به شهرهای اطراف کارون، حمیدیه، باوی و...نیز خدمات رسانی می کند که با احتساب جمعیت آنها اهواز در روز حدود 8/1 میلیون نفر جمعیت دارد. این جمعیت بالا خود امکان سرمایه گذاری در زمینه ساخت مجتمع های تجاری اداری و هایپرها را فراهم می کند.

کتانباف حوزه ی پسماند را یکی از فرصت های مناسب در این حوزه برشمرد و بیان کرد: با توجه به تولید روزانه حدود 1000 تن پسماند خانگی و ثروتی که در بازیافت (و تبدیل آنها به انرژی و کمپوست) این مواد نهفته است، بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این حوزه علاوه بر رفع مشکلات بهداشتی و اشتغال زایی به سود مناسبی دست پیدا کند.

وی از حوزه حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم در زمینه سرمایه گذاری نام برد و گفت: احداث خطوط 2 و 3 و4 قطار شهری اهواز، خطوط BRT و LRT و... طرح های اتوبوس رانی و تاکسیرانی پتانسیل های خوبی را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم می آورد.

این مقام مسئول ادامه داد: اهواز در زمینه سلامت و درمان، یکی از قطب های درمانی کشور است زیرا علاوه بر همه ی شهرهای استان، استان های اطراف ایلام و کهکیلویه وبویراحمد و همچنین جمع کثیری از مراجعه کنندگان خارجی از کشورهای همجوار بویژه کشور دوست و برادر عراق را پوشش می دهد، پس احداث شهرک های سلامت و درمان در اهواز امری اجتناب ناپذیر است. ضمن آنکه رودخانه کارون به عنوان یکی از مهم ترین محرک های توسعه، فرصت های عالی سرمایه گذاری را در زمینه های تفریحات آبی ، گردشگری، تله کابین و... در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

وی با برشمردن دیگر فرصت های سرمایه گذاری از هوشمندسازی و انرژی های نوین نیز به عنوان پتانسیل های نهفته در شهر اهواز برای مشارکت بخش خصوصی نام برد.

منصورکتانباف تاکید کرد: شهرداری اهواز زمین های مساعدی را در بهترین نقاط برای احداث این گونه مجتمع ها آماده کرده است و آماده هرگونه همکاری جهت سرمایه گذاری در شهر است.

شهردار اهواز در پایان از حضور استاندار خوزستان، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، نمایندگان ارگان های مختلف بویژه نهادهای نظارتی تشکر و قدردانی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار