tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰
امام جمعه موقت اهواز:
آیت الله حسن زاده: نباید از خوزستان اخبار و اطلاعات منفی منعکس شود زیرا باعث فرار سرمایه ها از استان می شود.
خوزیان؛

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بیان کرد: خوزستان درگیر مشکلات زیادی از جمله گرد و غبار، گرمای شدید و قطعی برق است و با طرح این مشکلات در سطح کشورفضای بسیار منفی ای از استان ترسیم شده و بسیاری از فرصت ها در استان از بین می رود.

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم مطالبه و پیگیری حق مردم و استان در سطح ملی اظهار داشت: باید فعالیت ها و کارهای مثبتی که در استان صورت می گیرد نیز بیان شود به عنوان مثال در بحرانی که برای آب شرب آبادان و خرمشهر رخ داد اگر کار جهادی مسئولان خوزستان نبود تا 2 سال آینده نیز آبرسانی به این دو شهرستان انجام نمی گرفت.

وی با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش خصوصی به خوبی وارد شده، عنوان کرد: باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد که بخش خصوصی نقش بیشتری را در اقتصاد کشور داشته باشند تا باعث رونق اقتصاد شود.

امام جمعه موقت اهواز درادامه بیان کرد: نباید در استان به گونه ای عمل شود که صنعتگران علاقه و انگیزه ماندگاری و فعالیت در استان را ازدست بدهند باید شرایط به گونه ای در استان فراهم شود که صنعتگران با وجود تمامی مشکلات حاضر ومشتاق به فعالیت در خوزستان باشند.

وی افزود: مدیران باید از صنعتگران و فعالان اقتصادی که خواستار فعالیت در استان هستند استقبال و عوامل ماندگاری آنها را به وجود آورند تا فعالیت صنعتگران در این استان، رونق اقتصادی محقق شود.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه بیان کرد: با پیشرفت تکنولوژی نباید از بخش صنعت انتظار ایجاد شغل را داشت، استفاده از دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی روزامد ، به کار گیری نیرو را کاهش می دهد.

وی عنوان کرد: باید از درآمدی که بخش صنعت ایجاد می کند برای ایجاد اشتغال در بخش های خدماتی و گردشگری استفاده کرد.
امام جمعه موقت اهواز درادامه با اشاره به اینکه باید به بخش خصوصی اعتماد کرد افزود: همواره سلامت کار در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی بیشتر است .

در ادامه این آیین استاندار خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت های زیادی برای جذب سرمایه گذار دارد اما در برخی موارد به گونه ای با سرمایه گذاران در استان رفتار می شود که علاقه ای به ماندگاری در استان ندارند، سرمایه داران در صورتی که حمایتی از سوی مسئولان مشاهده نکنند در این استان کار نخواهند کرد.

غلامرضا شریعتی درادامه اضافه کرد: در سال های اخیر تلاش شده است که موانع بر سر راه فعالان اقتصادی در استان برطرف شود اما هنوز برای رسیدن به شرایط مطلوب فعالیت سرمایه داران در استان فاصله داریم .

وی گفت: برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سرمایه گذاران با موانع زیادی به ویژه در دریافت استعلام مواجه هستند .

استاندار خوزستان درادامه با اشاره به تلاش هایی که در استان برای جذب سرمایه گذار انجام گرفته عنوان کرد: در سه ماه اول پارسال هیچ مجوزسرمایه گذاری در استان صادر نشد این در حالی است که در سه ماهه اول امسال مجوز فعالیت 58 سرمایه گذار در استان صادر شد.

وی گفت: دولت دوازدهم بسته های مشوقی زیادی برای حمایت از صنعتگران تهیه کرده است که بانک ها نقش اساسی در اجرای این بسته های حمایتی دارند.

شریعتی در ادامه با اشاره به مشوق هایی که در استان برای حمایت از بخش صنعت ارایه شده، بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، حمایت از پروژه های اقتصادی با پیشرفت بالای 60 درصد از جمله بسته های حمایتی است که در استان ارایه می شود.

استاندار خوزستان از دغدغه های فعلی کشور را بحث صادرات، ایجاد اشتغال و تولید نام برد و افزود: صادرکنندگان باید به روز کار کنند و تولید کنندگان برای اینکه امکان رقابت در بازار جهانی را داشته باشند باید کالای با کیفیت با بسته بندی های مناسب و به روز استفاده کنند.

دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است که به دلیل شدت گرما در اهواز و تعطیلی های پیش آمده برگزاری این همایش با تاخیر برگزار شد.

در این همایش از 25 واحد صنعتی نمونه، پنج واحد صنعتی برتر در بخش ایمنی و سلامت و سه طرح نمونه صنعتی تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار