tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان:
حسن زاده: دولت به منظور رفع موانع و چالش های پیش روی بخش صنعت اقدام به تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرده است.
خوزیان؛

همایش آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور استاندارخوزستان ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان، محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان، امام جمعه موقت اهواز و دیگر مسئولین استانی و نیز با حضور تولید کنندگان و صنعتگران استان در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد .

نورالله حسن زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در این همایش بیان داشت: دولت به منظور رفع موانع و چالش های پیش روی بخش صنعت تصمیمات مطلوبی اتخاذ کرده که تشکیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از این اقدامات است و در آن مسائل و مشکلات مربوط به واحد های تولیدی با حضور صنعتگر بررسی می شود که در این خصوص می طلبد تا برخی اختیارات استانی مربوط به کار گروه تسهیل به منظور رفع مشکلات موجود بیشتر شود .

حسن زاده با اشاره به مشکلات پیش روی واحد های تولیدی و صنعتی افزود: دستگاه های خدمات رسان می بایست به منظور جلوگیری از تضرر واحد صنعتی از قطع برق ، آب و گاز این واحد ها بدون هماهنگی خودداری نمایند مگر در مواردی که کارگروهی با حضور این سازمان ،دستگاه خدمت رسان و خود واحد صنعتی برگزار و در آن راهکاری برای انجام تعهدات اتخاذ گردد .

حسن زاده با بیان این که هم اکنون به روز رسانی آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور بررسی وضعیت و شرایط کنونی این واحد های در دستور کار است افزود : این آمار به منظور ایجاد همکاری بیشتری و اولویت قراردادن واحد های صنعتی در حال اجرا به منظور استفاده از امکانات محدود در شرایط کنونی است .

وی تشکیل کارگروه برنامه ریزی ، تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذار های مشروع و همچنین استفاده از کمک های فنی و اعتباری را از دیگر اقدامات دولت برای مرتفع نمودن مشکلات و موانع پیش روی بحث صنعت و تولید عنوان کرد گفت : در سال 96 تمام بانکهای استان در طرح رونق تولید در مجموعه 175 میلیارد تومان پرداختی داشته اند اما امسال فقط طی سه ماهه گذشته باهمکاری بانک ملی در مجموع از کمک های فنی و اعتباری که هم شامل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و هم سرمایه در گردش بوده است تاکنون 50 میلیارد تومان پرداختی ، 50میلیارد تومان مصوبه و 150میلیارد تومان طرح در حال بررسی داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه خاطر اظهار داشت: تلاش می کنیم تا امسال هم بخش اصناف و هم واحد های صنعتی و معدنی از کمکهای فنی و اعتباری استفاده نمایند همچنین کمک های مربوط به طرح های اشتغال فراگیر برای مناطق کمتر توسعه یافته و طرح های دانش بنیان و طرح های روستایی اختصاص یابد .

حسن زاد همچنین از تشکیل بسته حمایتی درسازمانهای برق ، آب ، گاز ، تامین اجتماعی و دارایی خبر داد و با اشاره به مشکلات مربوط به بحث تولید گفت : یکی از مشکلات موجود تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی به منظور تامین مواد اولیه است که امیدواریم مشکلات این بخش نیز با درایت و توجه مسئولین بر طرف شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار