tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان در برنامه تلوزیونی برآیند عنوان کرد؛
در شرایطی که پیمانکاران با همه سختی های موجود همچنان فعالیت می کنند و به خوبی هم واقف هستند که شاید بخش عمده ای از مشکلات آنها در سطح استان و حتا کشور قابل حل نباشد اما انتظار دارند که دولت، مجلس و تامین اجتماعی نگاه ویژه ای به فعالان بخش خصوصی که در خوزستان فعالیت می کند داشته باشد.

خوزیان؛ سومین برنامه تلوزیونی برآیند با موضوع بررسی مشکلات بخش خصوصی در حوزه تامین اجتماعی و بیمه با حضور نمایندگان کانون انجمن های صنفی کارفرمایی و مدیر کل تامین اجتماعی، شب شنبه از سیمای استان خوزستان پخش شد.

در این برنامه سید محمد مرعشی مدیر کل تامین اجتماعی استان خوزستان به برخی از اقدام های انجام شده از سوی این سازمان برای کمک به بخش خصوصی از جمله کاهش مدت حسابرسی از دفاتر بخش خصوصی از 10 سال به یک سال، اجرای قانون بخشودگی جرائم در سال 96 و 97 و حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان در ادامه گفت: همانطور که می دانیم ما در شرایطی هستیم که از آن به عنوان جنگ اقتصادی تعبیر می شود و طبیعتا به دلیل همین شرایط است که پیکر نحیف بخش خصوصی بشدت آسیب دیده است.

فرزاد حیدری افزود: در کنار انواع فشارهای اقتصادی قوانینی از جمله؛ قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار، حداکثر استفاده از تولیدات داخلی در راستای حمایت از بخش خصوصی وضع شده اند اما متاسفانه بیمه، مالیات و وام های بانکی همچنان از مشکلات حل نشدنی بخش خصوصی به شمار می روند.

حیدری با اشاره به اینکه انجمن شرکت های عمرانی خوزستان و انجمن شرکت های خدماتی اهواز جزو بزرگترین و قوی ترین تشکل های صنفی کشور به شمار می روند بیان کرد: در خصوص بخشودگی جرائم مالیاتی که عنوان شد لازم است گفته شود که چند درصد از کسانی که شامل این بخشودگی شده اند جزو پیمانکاران می باشند و آیا در این آمار پیمانکاران عمرانی و دیگر پیمانکاران جایی دارند؟ سوال این است که چرا صرفا یک سوم از بخش خصوصی از بخشودگی جرائم استفاده می کنند و چرا این بخشودگی شامل همه آنها نشده است؟ متاسفانه آنچه در عمل می بینیم قوانینی هستند که عمدتا باعث نارضایتی پیمانکاران و بخش خصوصی هستند.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمائی خوزستان خاطر نشان ساخت: در شرایطی که پیمانکاران با همه سختی های موجود همچنان فعالیت می کنند و به خوبی هم واقف هستند که شاید بخش عمده ای از مشکلات آنها در سطح استان و حتا کشور قابل حل نباشد اما انتظار دارند که دولت، مجلس و تامین اجتماعی نگاه ویژه ای به فعالان بخش خصوصی که در خوزستان فعالیت می کند داشته باشد.

حیدری گفت: تامین اجتماعی سازمانی است که هم وضع کننده قانون است و هم در جایگاه مجری و مقام قضاوت قرار دارد، به همین دلیل جامعه کارفرمایی و بخش خصوصی بخصوص کارگاه های کوچک چون به کانون های قدرت متصل نیستند همواره از خوش حساب ترین کارفرمایان هستند زیرا در پرداخت بدهی های آنها به تامین اجتماعی سختگیری می شود حال اگر مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که شرکت ها و کارگاه های بزرگ بیشترین بدی ها را به این سازمان دارند بنابراین بخش خصوصی انتظار دارد همانگونه که قانون دست تامین اجتماعی را برای کارگاه ها و شرکت های بزرگ باز گذاشته و با آنها تعامل می کند به همین شکل با تولیدکننده ها و کارگاه های کوچک و پیمانکاران نیز تعامل نماید تا آنها نیز بتوانند از این دوره سخت اقتصادی عبور کنند.

حیدری عنوان کرد: موضوع ماده 38 قراردادهای مشمول ضوابط طرح های عمرانی است در حالی که از چندی پیش تامین اجتماعی خوزستان با طرح این موضوع که تامین اجتماعی مشکلات مالی دارد خلاف این بخش نامه ها عمل می کنند. همچنین موضوع دیگری که مورد گلایه پیمانکاران عمرانی است مربوط به سختگیری تامین اجتماعی در خصوص بیمه بانوانی که در پروژه های عمرانی فعالیت می کنند که امیدواریم در این زمینه نیز همکاری بیشتری داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار