tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۹
واکنش منفی برون استانی و موج رضایت درون استانی از رفتن او ، دو بُعد از ماجرای یک انتصاب است که غلامرضا شریعتی چه مدیرعامل هلال احمر شود و چه در خوزستان بماند باید در چرایی و ابعاد این واکنش ها تامل بیشتری نماید
خوزیان به نقل از عصرخوزستان؛  آنچه سبب شده اصفهان در مسیر توسعه قرار گیرد، در کنار انتصاب مدیران شایسته استانی و انتخاب نمایندگان دلسوز، حضور مدیران اصفهانی در بدنه وزارتخانه ها و پست های کلیدی کشور است. همین امر نیز سبب تسریع در روند تصویب تصمیمات مهم و کلیدی از جمله انتقال آب برای اصفهان شده است. در عین حال مدیران کلان اصفهان در پایتخت در خدمت پیشبرد سیاست ها و اهدافی هستند که به پیشرفت این استان کمک می کند.

هر چند خوزستان نیز در پایتخت و در مراکز تاثیرگذار همچون مجمع تشخیص مصلحت و یا شورای عالی امنیت صاحب کرسی های مهمی ست اما تاکنون افراد صاحب منصب خوزستانی در این مراکز، قدم های ناچیزی برای آبادانی استان برداشته اند. 

وجود و حضور افراد تاثیرگذار در مراکز مهم، همچون شاهرگ حیاتی هر استانی محسوب می شود و شخصیت های سیاسی، نمایندگان و افراد صاحب نفوذ در هر استان سعی شان بر این است که تعداد بیشتری از مدیران استانی خود را راهی پایتخت کنند و در این بین نیز از هیچ تلاش و حمایتی فروگذار نمی کنند.

نام شریعتی استاندار خوزستان نیز چند هفته ای به عنوان مدیرعامل هلال احمر کشوری در رسانه های سراسری مطرح شده و این مطرح شدن حواشی مختلفی را به دنبال داشته است اما فارغ از اینکه شریعتی در این سمت معارفه شود یا نشود، "بازتاب های این حضور”، از زاویه ای دیگر قابل تامل است. 

واکنش منفی در خارج استان و شکل گیری موج رضایت از رفتن ِ او در درون استان، دو بُعد از واکنش های مردم به احتمال انتصاب شریعتی و رفتن او از خوزستان به پایتخت بود.

واکنش منفی برون استانی

به گزارش عصرخوزستان، بخشی از واکنش های منفی به عملکرد شریعتی در خارج از استان به رقابت های سیاسی افراد و گروه های مختلف در سطح کشور برای تصدی گزینه مورد نظر در هلال احمر مربوط می شود که فراتر از نقد بود و تا مرز تخریب شخصیت نیز پیش رفت. 

برخی از گروه های سیاسی و همچنین افرادی از هر دو جناح با بررسی عملکرد شریعتی در سیل فروردین ماه و بارندگی اخیر و همچنین پیش کشیدن موضوعاتی مثل تجمعات متعدد کارگری در استان و … چنین استدلال کردند استانداری که نمی تواند از پس ِ یک سیل برآید چگونه می تواند مدیریت هلال احمر را در کشور برعهده بگیرد. به ظن این افراد و گروه ها، عملکرد شریعتی در خوزستان سبب ایجاد بحران های متعددی شده و این فرد به همین دلیل شایستگی یک سمت کشوری را ندارد. بیشتر واکنش ها در خارج از استان و در پایتخت بر همین محور بود و این امر باعث شد یک موج منفی علیه عملکرد شریعتی به راه افتد. 

در همین رابطه خبرگزاری دانشجو در گزارشی با عنوان "هلال احمر در انتظار استاندار استان سیل‌زده ” به بررسی عملکرد شریعتی در خوزستان پرداخت و نوشت: "شریعتی از خرداد ۹۵ و در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان استاندار خوزستان منصوب شده و از همان ابتدا با مدیریت غیراصولی بر مشکلات خوزستانی‌ها افزوده و معیشت مردم را با چالش روبرو کرده است.”

سیل و خسارات سیل، گرد و خاک، تجمعات کارگری، انتصابات و … دستمایه ای برای نقد شریعتی در سطح کشور همزمان با احتمال انتصاب او در هلال احمر شده است که هر چند بخشی از این انتقادات به شریعتی درست است و معلول بازتاب وضعیت نامطلوب خوزستان در سراسر کشور است اما بخش دیگر آن نادرست و جنبه ی تخریبی در رقابت های سیاسی افراد و گروه ها در انتصابات دارد.  

 موج رضایت درون استانی از رفتن شریعتی 

به گزارش عصرخوزستان، معمولا انتصاب خوزستانی ها در پایتخت و سمت های بالاتر، رضایت مردم و نخبگان را به دنبال دارد و در سایر استان ها نیز همین گونه است چرا که انتصاب آن فرد، نردبانی برای ترقی و توسعه آن استان می شود اما در خوزستان  این موج رضایت ها نه بابت انتصاب شریعتی در پایتخت بلکه بابت احتمال رفتن شریعتی از استان بود. بخشی از موج ِ رضایت از رفتن شریعتی، به بحران های استان در زمینه های متعدد برمی گردد.

 این دسته افراد- درست یا نادرست – شریعتی را علت همه بحران ها در استان می پندارند. این افراد معتقدند وادادگی شریعتی در برابر نمایندگان، انجام بی چون و چرای دستورات پایتخت نشینان، بی تفاوتی در برابر انتقال آب، انتصابات ضعیف، اقدامات نمایشی و وعده های نافرجام در بحران ها و… سبب کشیده شدن خوزستان به ورطه بحران شده است.

بخش دیگری از رضایت ها و خوشحالی از احتمال رفتن شریعتی به پایتخت، به رقابت درون استانی افراد برای کسب قدرت و جانشینی شریعتی برمی گردد. هنوز تغییری حاصل نشده، گزینه های متعددی از حسین زاده گرفته تا مهرعلیزاده و حسن زاده و … برای جایگیزنی شریعتی ردیف شده اند. 

واکنش منفی برون استانی و موج رضایت درون استانی از رفتن او ، دو بُعد از ماجرای یک انتصاب است که غلامرضا شریعتی چه مدیرعامل هلال احمر شود و چه در خوزستان بماند باید در چرایی و ابعاد این واکنش ها تامل بیشتری نماید. اینکه چرا چنین فضای سنگین منفی علیه عملکرد او در خارج از استان شکل گرفته و اینکه به چه دلیل در درون استان موجی از رضایت برای رفتن او ایجاد شده، می تواند در صورت تامل ، رفتار سیاسی و مدیریتی شریعتی را در آینده دچار تغییر نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار