tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۶
یک کارآفرین نمونه خوزستانی گفت: هدف ستاد تسهیل دور زدن و نقض قانون نیست بلکه ایجاد میانبرهایی است که تولیدکننده باید از تمام مشکلات و مشقت‌هایی که در روند امور اداری وجود دارد به‌راحتی عبور کند و به هدف برسد.
خوزیان؛

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، براساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور و به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی، به دولت اجازه داده شد نسبت به ایجاد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صمت اقدام کند.

در راستای چگونگی تعاملات ستاد تسهیل با تولیدکنندگان، محمد پویه تولیدکننده کارتن بسته‌بندی رفت کارخانه تولید کارتن بسته بندی محمد با ۱۸ سال سابقه و ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای ۷۵ نفر یکی از شرکت‌های استان خوزستان است که در ۴ سال متوالی به عنوان واحد نمونه در استان معرفی شد.

فارس: آیا شناختی از ستاد تسهیل دارید؟ آیا تاکنون به این ستاد مراجعه کرده‌اید؟ رفتار آن‌ها با شما به‌‌عنوان یک تولیدکننده چگونه بوده است؟

پویه: بله طبیعتاً هر صنعتگری با ستاد تسهیل آشنایی دارد و بنده هم به خاطر شغل و حرفه‌ام چندباری به این ستاد مراجعه کردم.

فارس: آیا از ستاد تسهیل، تسهیلاتی گرفتید؟ چه میزان سختی و معطلی برای کسب تسهیلات داشته‌اید؟

پویه: بله کارخانه تولید کارتن بسته‌بندی به‌‌عنوان واحد رونق دهنده جریان تولید به این ستاد معرفی شده بود؛ متأسفانه باوجود جنگ اقتصادی که با آن روبرو هستیم نگاه اورژانسی به عرصه صنعت نشده است.

هدف ستاد تسهیل باید ایجاد میانبرهایی باشد تا تولیدکننده از تمام مشکلات و مشقت‌هایی که در روند امور اداری وجود دارد به‌راحتی عبور کند و به هدف برسد.

یک بار برای اخذ تسهیلات از سوی ستاد تسهیل انتخاب شده بودیم که در آن زمان نرخ دلار حدود ۳هزار و ۸۰۰تومان بود که به دلیل طولانی بودن مراحل دریافت تسهیلات و کاغذبازی های اداری، در زمان دریافت تسهیلات، نرخ دلار به ۱۵ هزار تومان افزایش یافته بود و عملا" تسهیلات تخصیص داده‌شده به کارخانه بی‌فایده شد.

فارس: مشکل اصلی تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات چیست؟

پویه: واحدهای صنعتی مشکلات زیادی دارند و با یکدیگر همخوانی ندارند، به‌طور مثال برخی از واحدها به دلیل بدقولی بانک‌ها ساختمان نیمه‌تمام دارند و یا برخی به دلیل تحریم‌ها مشکل وارد کردن مواد و ماشین‌آلات مورد نیاز را پیش رو دارند.

تولیدکنندگان برای ایجاد رونق در تولیدات خود نیاز به بروز شدن با تکنولوژی های روز دنیا را دارند که متأسفانه در شرایط فعلی وارد کردن برخی از فناوری‌های تولید به کشور مهیا نیست و این کار افزایش رونق را برای تولیدکنندگان سخت می کند.

واحدهای تولیدی وجود دارند که درگیر مشکل چک های برگشتی هستند و زمانی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند، بانک تقاضای وثیقه چند برابری می‌کند و این عدم حمایت، ادامه کار را برای تولیدکننده دشوار می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار