tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگترین سقوط قیمت یک روزه را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت بامداد دوشنبه با سقوط شدید بالای ۲۰ درصدی، بیشترین کاهش یک روزه را در نزدیک به ۳۰ سال اخیر تجربه کرد.

نفت برنت با ۲۲ درصد معادل ۹.۹۵ دلار کاهش به ۳۵.۳۲ دلار و شاخص نفتی «وست تگزاس اینترمیدیت» با ۸.۹۹ دلار افت، معادل ۲۱.۸ درصد به ۳۲.۲۹ دلار رسید.

پس از سقوط ۳۰ درصدی قیمت نفت برنت و شاخص وست تگزاس اینترمیدیت در سال ۱۹۹۱، این دومین سقوط بزرگ یک روزه در تاریخ آن‌ها است.

قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمیدیت در ابتدای معاملات امروز کاهش شدیدتری را شاهد بود که به ترتیب به ۳۱.۰۲ و ۳۰ دلار رسیدند که از اوایل سال ۲۰۱۶ تاکنون سابقه نداشت.

سقوط آزادقیمت نفت پس از کاهش شدید در هفته گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، به دلیل اقدامعربستاندر کاهش قیمت نفت تولیدی خود و عدم توافق اوپک باروسیهروی داد.

شرکت نفتی آرامکو سعودی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که بهاینفت سبک فروش آسیا خود را برای ماه آوریل سهدلار و ۱۰ سنت در هر بشکه و برای ماه مارس نیز ۶ دلار در هر بشکه در مقایسه با متوسط قیمت نفت خامعمانو دبی کاهش داده است.

بر اساس بیانیه شرکت نفتی آرامکو، بهاینفت سبک فروش آمریکای این شرکتنیزبرای ماه آوریل سهدلار و ۷۵ سنت در هر بشکه و برای ماه مارس نیز هفتدلار در هر بشکه در مقایسه با متوسط قیمت نفتآمریکاکاهش یافته است.

بر این اساس، بهاینفت سبک سعودی برایفروش در شمال غرب اروپا نیز هشتدلار برای هر بشکه در مقایسه با متوسط قیمت نفت برنت دریای شمال کاهش یافت.

توافق نفتی میان اوپک وروسیهروز جمعه پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا پس از سه سال پایان یافت.

این مهمباعث شد تا بازار نفت به این موضوع واکنش نشان دهد و ۹ درصد کاهشیابد. بر این اساس بهایهر بشکه نفت اوپک به ۴۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

نفت شاخصآمریکانیز با افتی ۸.۴۵ درصدی به ۴۲ دلار و ۲ سنت رسید.

پیش از برگزاری این جلسه نیز انتظار می‌رفت توافق با مخالفتروسیههمراه شود. رییس جمهوریروسیهروز یکشنبه از قیمت‌های کنونی نفت دفاع کرده بود و به همین دلیل ‌مخالفت این کشور با تعمیق توافق تولید دور از ذهن نبود.

اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای نفت را به اضافه کاهش ۱.۷ میلیون بشکه‌ای کنونی توافق، پیشنهاد کرده بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار