tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
رييس انجمن صنایع همگن فلزی استان خوزستان:
رييس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان گفت: در صورت عدم تحقق شعار امسال همزمان با اوج گیری مشکلات اقتصادی و افزایش بیکاری سیل تعطیلی کارخانه ها و همچنین فروش و تغییر کاربری واحدهای تولیدی به راه خواهد افتاده که پیامدها و تبعات آن بیش از بیکاری صرف است.

ایمان علیرضایی روز پنجشنبه در گفتگو با خوزیان، افزود: بحران تولید، بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و سخت شدن شرایط معیشتی این روزها نقل هر مجلسی بوده و تاب و تحمل مردم را کاهش داده است. در حالی که مردم هر روزه در انتظار اتفاق نو و تازه ای هستند که زندگی آن ها را تحت شعاع قرار دهد اما هر روزه شرایط زندگی سخت تر شده و مشکلات بسیاری را پیش روی آنان می گذارد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه بیشتر واحد صنعتی تولیدی در چند سال گذشته سال گذشته از صدقه سری عملکرد مدیریتی دولت تعطیل شده اند که این تعطیلی ها پیامدهایی چون افزایش بیکاری، رشد بزهکاری و مشکلاتی از این دست را در پی داشته است.

در حالی که دولت همیشه صحبت از ارائه بسته ها و برنامه هایی برای خروج از رکود تورمی کرده که مهمترین بخش آن به حمایت از تولید اختصاص دارد گزارش ها از وضعیت وخیم برخی از واحدهای تولیدی حکایت دارد.

رييس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان ادامه داد: متاسفانه وضعیت تولید در کشور و خصوصا استان خوزستان هنوز در شرایط نامساعدی قرار دارد و با وجود بهبود شاخص های اقتصادی در یک سال اخیر همچنان اخباری از تعطیلی کارخانه های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی به گوش می رسد که این ناقوس بیکاری را می نوازد.

علیرضایی با تأکید بر اینکه تبعات اقتصادی ویروس کرونا، نوسانات ارزی، تحریم ها و عدم حمایت از تولید ملی و همچنین عدم پرداخت یارانه تولید که پس از اجرایی شدن فاز اول هدفمندی یارانه ها به وقوع پیوست مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی کشور را تا تعطیلی و ورشکستگی بسیاری از آنان پیش برد.

وی افزود: با وجود تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری برحمایت از تولید ملی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، عملکرد ضعیف ساختار اقتصادی دولت در سالهای گذشته سیر صعودی تعطیلی کارخانه ها و کوچک تر شدن سفره کارگران ملموس است از این رو باید برای تحقق شعار جهش تولید امسال باید از مردم و مسئولین بخواهیم که مصرف تولیدات داخل را ترجیح بدهند و از تولیدکنندگان انتظار این را داریم که با بهبود کیفیت و مناسب سازی قیمت شرایط را برای تحقق این شعار فراهم کنند و همچنین از همه مهمتر دولت سیاستی حمایتی و زودبازده برای بهبود این وضعیت در دستور کار قرار بگیرد.

رييس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان با اشاره به آمار بالای تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی در سال های اخیر، افزود: تا زمانی که این باور در مسئولان به وجود نیاید که تنها کلید رشد اقتصادی توجه به تولید است نمی توان به آینده اقتصاد امیدوار بود.
وی به دیگر عاملی که می‌تواند مانع تحقق شعار سال شود اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان ممکن است در کشور با  چالش‌هایی مواجه شوند که گاهی اوقات بانک‌ها و دیگر ارگانهابرای آنها پدید می‌آورند.

علیرضایی اظهار داشت: یکی از مسایلی مهم و مورد توجه در کشور مالیات بر ارزش افزوده است که باید از مشتری نهایی گرفته شود، این موضوع نیازمند اصلاح در قوانین مجلس است.

علیرضایی رييس انجمن صنایع همگن فلزی خوزستان در پایان با اشاره به شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا گفت: با مجاهدتی که کادر پزشکی و درمانی در بیمارستان ها انجام میدهند ضمن تشکر و قدردانی از این عزیزان و با توجه مضاعف مردم به رعایت بهداشت فردی و محیطی و مهمتر از آن، توکل بر خدا، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار