tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
عضو هیات رییسه کانون عالی کارفرمایی ایران گفت:‌ چنانچه کارگران و کارکنان بنگاه‎ها در اثر ابتلا به ویروس کرونا، بیمار، بستری، قرنطینه یا فوت شوند، تکلیفی بابت پرداخت دیه و مزد آنان در دوران بیماری بر عهده کارفرما نخواهد بود.

حسین سلاح ورزی شامگاه جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: به استناد مقررات قانون کار و قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت غرامت دستمزد کارگر وکارکنان مبتلا به بیماری که قرنطینه، بستری یا به دستور پزشک ملزم به استراحت اجباری یا استفاده از مرخصی استعلاجی باشند، خواهد بود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ابهامات به وجود آمده برای برخی از کارفرمایان مبنی بر مسئولیت آنان در صورت ابتلای کارگران اظهار داشت: با توجهبه ماده ۸۵ قانون کار، کارفرمایان در محیط کار ، همانند سایر بخش های جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن محیط را انجام می دهند و به همین خاطر از باب ضمان و تسبیب مسئولیتی در قبال ابتلا به کرونا عهده‌دار نخواهند بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی لرستانادامه داد:‌ همانطوریکه سازمان بهداشت جهانی هم این بیماری را به عنوان پاندمی و جهان شمول اعلام کرده هر انسانیدرهر مکانی درمعرض ابتلا به این ویروس است و بنا به گفته مقامات کشوریحتی تا ۸۰ درصد جمعیت ایران هم احتمال ابتلا به بیماری کویید ۱۹ را دارند.

سلاح ورزی تاکید کرد: بنابراین هراس افکنی و طرح موضوع انحرافی که درصورت ابتلا کارکنان یا فوت احتمالی نیروی کار، دیه آن به عهده کارفرما خواهد بود صحبتیعوامانه و فاقد مبنای قانونی ‌حقوقی است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار