tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص مسئله غیزانیه باید دنبال عمل‌گرایی باشیم چرا که در سال‌های اخیر چندین بار برای موضوع آب قول داده شده و انجام نشده و همین باعث نارضایتی مردم شد.

خوزیان به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیداحسان قاضی‌زاده در نشستی با حضور استاندار خوزستان و تعدادی از نمایندگان استان‌های مختلف اظهار کرد: در استان خوزستان شما سدهای زیادی دارید. در سال گذشته 3 میلیارد متر مکعب فقط آب وارد کرخه شد و همه تنشان می‌لرزید که این سد دچار شکنندگی نشود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس افزود: این حجم آب را واقعاً استان های دیگر در کشور ندارند؛ در 30 کیلومتری همین منطقه غیزانیه سد رامشیر وجود دارد که باید آن‌جا برای کشاورزی و دام منطقه حق‌آبه به وجود آورد.

وی با اشاره به تعدد بحران در استان خوزستان بیان کرد: همیشه برای من یک سوال جدی بود که چرا خوزستان باید علیرغم وجود تمام منابع نفت، گاز، آب، انرژی و... پیوسته دچار بحران‌ها و کمبودهای مختلف بوده که موجب عدم رضایت‌مندی مردم شود.

وی در رابطه با کم بودن برخی بودجه‌ها در این استان، اذعان داشت: گفتند سهم خوزستان از پیوست اجتماعی در چند منطقه 25 میلیارد تومان بوده که به نظر بنده باید خیلی فراتر از این‌ها باشد. البته پروژه‌های متعددی در استان وجود دارد، اما دوستان نماینده باید از وزارت نفت بخواهند سهم پیوست اجتماعی را افزایش دهد.

وی همچنین اضافه کرد: سهم صندوق توسعه ملی نیز گفتند 66 میلیارد تومان بوده که در همین منطقه غیزانیه 4 میلیارد اختصاص داده شده که برای این سهم می‌توان سهم بیشتری را طراحی و پیگیری کرد.

قاضی‌زاده با عنوان اینکه مردم غیزانیه پس از چند سال این امکان برایشان به وجود آمده که دام‌شان را احیاء کنند، خاطرنشان کرد: مردم در این منطقه آب مورد نیاز برای سیراب کردن دام ندارند و هر منبع آبی به منطقه ببرید یکی از اولویت‌های مردم دام‌ها هستند چون اقتصادشان را در بر می‌گیرد و نمی‌توان به مردم گفت از این آب برای دام استفاده نکنند چون آب دیگری در اختیار ندارند.

وی بر حل همیشگی موضوع غیزانیه تاکید کرد و خطاب به استاندار خوزستان گفت: از ظرفیت نیروها و دستگاه‌های حاکمیتی، گروه‌های جهادی، قرارگاه‌ها، بنیاد مستضعفان، بنیادهای سازندگی بسیج و ... می توان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آقای استاندار خودتان نقش نیروهای جهادی را شاهدید، در مسائلی مانند سیل سال گذشته در اوج بحران بی منت به کمک شما آمدند که این ظرفیت ارزشمند و عظیمی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار