tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
رییس مجمع نمایندگان خوزستان:
زیبنده خوزستان نیست که در سال۹۷بیش از۷۰۰تجمع کارگری داشته باشد؛ کارگری که نسبت به وضعیت شغلی خود احساس امنیت نکند دست به تجمع می‌زند.

به گزارش خوزیان، "سید کریم حسینی" اظهار در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به مدیران شرکت‌های خوزستانی که فرصت اشتغال برای جوانان دارند توصیه کردیم از جوانان بومی برای اشتغال استفاده کنید تا مورد حمایت مردم استان قرار بگیرید.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: زیبنده خوزستان نیست که در سال۹۷بیش از۷۰۰تجمع کارگری داشته باشد؛ کارگری که نسبت به وضعیت شغلی خود احساس امنیت نکند دست به تجمع می‌زند.

وی گفت: باید در جلسات خود به اقدامات عملی برسیم، محور کار و اولویت ما در مجلس کشوری است و می‌توانیم به‌واسطه کار خود با وزیران وارد بحث شد و امتیاز گرفت.

حسینی تصریح کرد: مدیران و مسوولان استانی باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند تا کار نمایندگان مجلس به ثمر بنشیند. اگر ناکارآمدی و نادرستی در سیستم اداری دیده شود، نماینده مجلس نمی‌تواند در سطح ملی مطالبه گری کند.

وی تأکید کرد: مسوولان به خواسته و مطالبه گری مردم در خوزستان توجه کنند؛ در این صورت است که نمایندگان‌ می‌توانند در سطوح بالاتر برای مردم این استان مطالبه گری کنند.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از تعاونی‌ها، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مدیرانی که برای اشتغال‌زایی برنامه دارند حمایت کنیم.

حسینی تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید در این‌ مسیر همراهی کنند که متأسفانه بدترین همراهی و همکاری بانک‌ها در خوزستان دیده می‌شود.

وی افزود: تنها بخشی که از بحران و تورم‌ها ضرر نمی‌بیند بانک‌ها هستند. همراهی و اصلاح امور بانک‌ها در خوزستان و کشور از اهدافی هست که دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس ادامه داد: یکی از اهداف نمایندگان مجلس خوزستان برنامه‌ریزی برای حضور مدیران خوزستان در سطح وزارتخانه‌ها برای افزایش مطالبه گری است.

وی گفت: سهم اشتغال استان پایین است؛ اگر راهکارهایی برای افزایش اشتغال وجود دارد از طریق وزارتخانه‌ها و مجلس دنبال خواهیم کرد.

وی خوزستان را استان گره‌ها و مشکل ها دانست و گفت: این گره‌ها و مشکل ها به جای اینکه بازشوند گره‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود که دلیل آن برنامه محور نبودن خوزستان و پایین بودن سطح مدیریتی در استان است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به فکر تحول، اقدام عملی به‌سوی مدیریت کارآمد، زنده، پیشرو و خلاق باشیم که بتوانیم تغییر را در رده‌های مختلف احساس کنیم.

وی گفت: ما نباید به دنبال مقصر این‌ مشکل ها باشیم؛ باید با حرکت به سمت تغییر، اعتماد مردم را تقویت کنیم که امروزه اعتماد مردم به‌ویژه در خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور خوب نیست و امید به آینده به‌خوبی احساس نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تصریح کرد: علت ناامیدی‌ها نبود تغییر در روند بهبود وضعیت مردم است.

حسینی از وجود راه‌های گشایش گره‌ها و مشکل های خوزستان خبر داد و گفت: خوزستان نیروی انسانی و مدیران خوبی دارد که با ارایه برنامه‌های مدون و کارشناسی شده می‌توان بسیاری از مشکل ها را حل کرد.

وی بیان کرد: مردم انتظار رفتار درست و عادلانه از مدیران دارند؛ نباید ارتباط با مردم را منفعتی ببینیم؛ متأسفانه امروز رفتار خوب اداری و سازمانی با مردم تضعیف‌شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مردم می‌پندارند وظیفه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد و پیدا کردن شغل است. حمایت از کارگران، تثبیت شغلی، امنیت روانی کارکنان و رسیدگی به شکایات بخش بزرگی از کارهای این اداره را تشکیل می‌دهد.

حسینی ادامه داد: باید به سمت گره‌گشایی از مشکل ها برویم و نگذاریم کار به تجمع و اعتراض کارگران و کارمندان کشیده شود.

وی اضافه کرد: مدیریت ما نباید منفعت فردی و گروهی خود را به سایر منافع و مردم مقدم بداند.استفاده از تجارب سازمان‌ها و استان‌های دیگر عیب نیست؛ باید از الگوی افراد موفق استفاده کنیم.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: خوزستان نیازمند مدیریت بومی است؛ زیرا مدیران بومی به دنبال کارگران و اشتغال‌زایی بومی خواهند رفت؛ این مساله باید به‌عنوان محور و اصل در خوزستان وجود داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار