tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: فرهنگ صید و صیادی در منطقه قوی است اما حلقه پرورش شکل نگرفته بود که ما با اجرای 3 طرح تصویب شده در سند توسعه بندر ماهشهر، تجربیات تخصصی خود در سراسر کشور را به کار خواهیم گرفت.

نبی الله خون میرزایی امشب در حاشیه برگزاری آیین عقد تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه متوازن شهرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر، اظهار داشت: باید سعی کنیم فعالیت‌های صیادی خود را پایدار کنیم و بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم، در فعالیت‌های صیادی ما برنامه افزایش صید را نداریم.

وی افزود: رویکرد ما توسعه آبزی پروری است، این اقداماتی که در بندرماهشهر به پشتوانه اعتبارات شورای راهبردی در حال شکل‌گیری است و با هدف توسعه آبزی پروری به ویژه ماهیان دریایی و میگو می باشد، با ورود تکنولوژی‌های جدید نیز، ما پرورش ماهی در دریا را در بندرماهشهر و هندیجان در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: ما متعهد می‌شویم، برای توسعه آبزی پروری در بندرماهشهر، نیروی انسانی موردنیاز را آموزش دهیم، تمام مشاوره‌های لازم و تجارب کسب شده در سایر استان‌ها را در اختیار فعالیت این حوزه قرار دهیم، حلقه‌های تولید و زنجیره مصرف را نیز به بندرماهشهر متصل می‌کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه به تشریح جزئیات طرح‌های تصویب شده پرداخت و عنوان کرد: در این شهرستان ما نگرانی از بابت آبزی پروری نداریم، چرا که سرانه آن در حد بالایی است اما هدف ارتقای این منطقه به سطح کشور هستیم، در برنامه امروز 3 طرح اساسی در رابطه با شیلات به تصویب رسید، یکی از این طرح‌ها در زمینه حفظ شغل صیادی منطقه و بازسازی ذخایری است که با بهسازی زیرساخت های تکثیر ماهیان دریایی، پایه تولید جامعه صیادی می‌باشد.

خون میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد، تقویت مرکز تکثیر و احداث سازه‌های زیست گاه‌های مصنوعی در خوریات است که به عنوان حلقه اول پرورش آبزی پروری باید در سطح شهرستان و سایر استان‌ها به کار گرفته شود، طرح سوم پروژه 3 هزار هکتاری پرورش آبزیان در شهرستان است که حجم بزرگتری از اعتبارات را به خود اختصاص داده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و سهم بالایی را در تولید شهرستان خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار