tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان گفت: کارگاهی که در حال راه‌اندازی آن هستیم ظرفیت تولید را باید به یک میلیون عدد در روز برساند که هم نیاز استان و هم استان‌های مجاور را برطرف کنیم.

بهرام جباری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در حال راه‌اندازی یک کارگاه تولید ماسک در اهواز هستیم که با راه‌اندازی آن ظرف یکی دو ماه آینده هم بازار استان اشباع می‌شود و هم تعداد 250 تا 300 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد کارگاه‌های تولید ماسک در استان زیاد است، افزود: کارگاه‌هایی که روزانه دو و یا سه هزار ماسک تولید کنند مشکل مردم استان را حل نخواهد کرد.

معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان گفت: کارگاهی که در حال راه‌اندازی آن هستیم میزان تولید ماسک در آن از 300 الی 500 هزار باید به یک میلیون عدد تولید ماسک در روز برسد که نیاز خوزستان و استان‌های مجاور را برطرف کند.

جباری با بیان اینکه اکنون علاوه بر تولید ماسک در استان، از خارج از استان نیز ماسک وارد می‌شود، عنوان کرد: در تولید ماسک مورد نیاز استان باید فراوانی ایجاد شود چرا که استفاده از ماسک اجباری است و با تولید حداکثری مشکل کمبود ماسک حل می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه به تولید بین 400 تا 500 هزار ماسک در استان نیاز داریم، گفت: البته میزان تولید ماسک بستگی به فرهنگ استفاده از ماسک دارد، برخی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند اما برخی اعتقادی به استفاده از ماسک ندارند، عده‌ای فقط یکبار از ماسک استفاده می‌کنند و بخشی از جامعه به دلیل مشکلات اقتصادی ممکن است چندبار از ماسک استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از 15 تیرماه امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروسکروناو به دستور رئیس جمهور استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده اجباری شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار