tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران هشدار داد:
پيرو مشاهده برخي اقدامات غيرقانوني و انتشار آگهي فروش اراضي شهرك‌ها و نواحي صنعتي در سايت‌هاي اينترنتي همچون ديوار، شيپور و ... كه به اختلال در روند سرمايه گذاري حقيقي، منتفع شدن دلالان زمين و سوداگران و تحقق جرائم اقتصادي همچون كلاهبرداري و انتقال مال غير انجاميده است، روابط عمومی سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران براي تنوير افكار عمومي و هشدار به متخلفان، اطلاعيه‌اي صادر نمود.
پيرو مشاهده برخي اقدامات غيرقانوني و انتشار آگهي فروش اراضي شهرك‌ها و نواحي صنعتي در سايت‌هاي اينترنتي همچون ديوار، شيپور و ... كه به اختلال در روند سرمايه گذاري حقيقي، منتفع شدن دلالان زمين و سوداگران و تحقق جرائم اقتصادي همچون كلاهبرداري و انتقال مال غير انجاميده است، روابط عمومی سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران براي تنوير افكار عمومي و هشدار به متخلفان، اطلاعيه‌اي صادر نمود كه متن كامل آن به اين شرح است:

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به‌عنوان يكي از سازمان‌هاي توسعه‏‌اي زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وظايف حاكميتي در حوزه‌ ايجاد و توسعه زيرساخت‏‌هاي صنعتي براي استقرار سرمايه گذاران و رونق توليد و اشتغال و حمايت از صنايع كوچك و متوسط در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور را از طريق 31 شركت استاني تابعه خود به انجام مي‌رساند.

در اين راستا شركت شهرك‌هاي صنعتي استان‌ها با انعقاد قرارداد حق بهره ‌برداري از زمين، اعياني و تأسيسات با متقاضيان سرمايه گذاري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي، نسبت به واگذاري حق بهره برداري اراضي به آنان اقدام و پس از انجام تعهدات از سوي طرف‌هاي قرارداد، مشتمل بر اخذ گواهي پايان كار ساختماني، اخذ پروانه بهره برداري، تسويه حساب مالي و پرداخت قيمت منطقه‌اي ملك، عرصه را به نام آنان انتقال قطعي مي‌نمايد.

با توجه به اين‌كه اشخاصي با هدف انجام عمليات سوداگري و سفته بازي قصد برهم زدن تعادل عرضه و تقاضاي زمين در شهرك‌هاي صنعتي را دارند، به گونه‌اي كه با آگهي فروش اراضي در شهرك‌هاي صنعتي در سايت‌هاي اينترنتي همچون ديوار، شيپور و ...، نظم اقتصادي حاكم در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور را برهم زده و با اختلال در روند سرمايه گذاري و منتفع شدن دلالان زمين و سوداگران به زيان سرمايه گذاران حقيقي، زمينه براي تحقق جرائم اقتصادي همچون كلاهبرداري و انتقال مال غير فراهم خواهد شد، نسبت به انتشار چنين آگهي‌هاي غيرقانوني در سايت‌هاي اينترنتي مذكور هشدار داده مي‌شود.

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران همچنين حق قانوني خود مي‌داند با تمسك به هرگونه اقدام پيشگيرانه در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به‌عنوان "جهش توليد" مزين شده است، اراضي واقع در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور را از دست اندازي سفته بازان و دلالان خارج نموده و در اختيار متقاضيان و سرمايه گذاران واقعي براي ايجاد واحد صنعتي مولد و اشتغال پايدار قرار دهد.

عموم هموطنان نيز در صورت مشاهده اقدامات غيرقانوني سودجويان در سايت‌هاي اينترنتي و همچنين در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور مي‌توانند گزارش سوء جريان مربوطه را به سامانه پاسخگويي به شكايات سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران در نشانيwww.isipo.irيا دورنگار مديريت حراست به شماره 88770799 ارسال نمايند.

شايان ذكر است، با توجه به ماده (10) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی و مفاد بند (4) فصل (د) دفترچه قرارداد حق بهره ‌برداري از زمين، اعياني و تأسيسات در شهرك‌ها و نواحي صنعتي تحت مالكيت رسمي دولت، هرگونه نقل و انتقال حقوق قراردادی تحت هر عنوان بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت شهرك‌های صنعتي استان‌ها محمل قانونی نداشته و فاقد اعتبار می‌باشد.

سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و شركت‌هاي استاني تابعه آن هم‌اینک با دارا بودن 500 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ويژه اقتصادي درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصي، 6 شهرک فنآوری، 37 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوري اطلاعات و خدمات نرم‌افزاري، 85 هزار و 874 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 45 هزار و 912 واحد صنعتی و 3 هزار و 58 واحد كارگاهي، زمينه اشتغال مستقیم 935 هزار و 868 نفر را در سراسر كشور فراهم كرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار