tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیش از این اعلام کرده بود که قیمت بلیت پروازهای داخلی افزایش می‌یابد.
انجمن شرکت‌های هواپیمایی با توجه به کاهش هواپیماها در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به ۶۰ درصد و همچنین به سبب افزیش قیمت دلار، نرخ‌نامه تازه‌ای را منتشر کرده است. بر این اساس حداقل قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی ۴۹۱ هزار تومان و حداکثر قیمت دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در مسیر بندرعباس – تبریز تعیین شد.

سقف نرخ قبلی بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود، در حالی که قیمت‌های دلار ۲۷ و ۲۸ هزار تومان است، بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

علاوه بر این ستاد مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرده است که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان سال جاری فقط می‌توانند ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس قیمت سقف و کف پرواز تهران-مشهد در نرخ‌نامه جدید به ترتیب یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سقف و کف پرواز تهران-شیراز در این نرخ‌نامه به ترتیب یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۰۰ تومان و ۶۴۱ هزار و۴۰۰ تومان تعیین شده است.

قیمت سقف در مسیر تهران-ایرانشهر در نرخ‌نامه جدید یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت کف ۷۴۳ هزار و ۱۰۰ تومان است.

در مسیر مشهد-ایلام قیمت سقف یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت کف ۷۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان است.

در مسیر تهران-اهواز نیز قیمت سقف یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان و قیمت کف ۵۶ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت مسیر تهران-کیش در نرخ‌نامه جدید در سقف قیمتی یک میلیون و ۷۵۱ هزار و ۹۰۰ تومان و در کف قیمتی ۷۰۰ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

سقف نرخی مسیر کیش – ساری نیز یک میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان و کف قیمتی این مسیر ۷۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین در مسیر مشهد-عسلویه نرخ سقف یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت کف ۷۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار