tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
رئیس سازمان مالیاتی کشور:
رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: سوداگران خرید و فروش زیر ذرّه بین منابع جدید مالیاتی قرار می‌گیرند.

به گزارش خوزیان،داودمنظور بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه سوداگران معاملاتی مشمول قانون جدید مالیاتی هستند، گفت: افرادی که نه به منظور مصارف شخصی بلکهبااهدافسوداگرانه اقدام به خرید و فروش ساختمان، طلا، ارز، یا خودرو می‌کنند، با توجه به افزایش ارزش از زمان خرید تا زمان فروش دارایی،مابهالتفاوتاین بازده زمانی مشمول مالیات می‌شود.

وی گفت، این منبع جدید مالیاتی به تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیده و امید است بعد از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، برای تصویب نهایی به صحن مجلس شورای اسلامی برود.

منظور مالیات بر مجموع درآمد هر فرد را ظرفیت جدید دیگر در دست اقدام نظام مالیاتی کشور عنوان کرد که بر اساس آن مجموع در آمد فرد و خود فردمودیملاک پرداخت مالیات قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این پیشنهاد قانونی، در پایان هرسال درآمدهایی که از هر محل از جمله، محل کسب و کار، حقوق و دستمزد، اجاره، سود بانکی، سود سهام،دراظهارنامه مالیاتی فرد منعکس می‌شود و با توجه به معافیت‌های پیش بینی شده و با توجه به یک سطح آستانه، در آمدهای مشمول مالیات برای هر فرد و هر خانواده در پایان سال محاسبه می‌شود و با قرار گرفتن در پلکان‌های مالیاتی، مالیات فرد تعیین می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار