tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
 
اسدی رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در برنامه تلویزیونی طبیعت ۳۶۰ درجه شبکه ۲ سیما که با بررسی "نقش سد گتوند در شوری آب کارون" اجرا شد گفت: شورزایی سد گتوند عواقب جبران ناپذیری روی ۱۷۳ هزار خانوار کشاورز خوزستانی بجا خواهد گذاشت.

به گزارش کابان نیوز،مسعود اسدی در این برنامه که مدیر مطالعات سد گتوند هم حضور داشت افزود: سد گتوند و نمک هایی که از آن تولید می شود در حال ایجاد عواملی است که می تواند اراضی کشاورزی را برای همیشه از حیز انتفاع خارج کند.

وی با اشاره به اینکه سد گتوند از لحاظ سازه و مهندسی، یک سد درجه یک و قابل افتخار است افزود: اما متاسفانه مشاور در جانمایی سد اشتباه کرده و باید پاسخگو باشد.

اسدی گفت: بنظر می رسد مشاور بدلیل نقشی که در جانمایی این سد داشته، تلاش می کند خود را از این مسئولیت مبرا کند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند سد گتوند هیچ مشکلی ندارد گفت: اگر سد گتوند مشکلی ندارد چرا معاون رییس جمهور، موضوع حل بحران سد گتوند و چگونگی حل مشکل میلیونها تن نمک در این سد را برای بررسی و تحقیق به دانشگاه تهران سپرده است.

رییس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: قبل از آبگیری سد گتوند، وزارت نیرو از اساتید دانشگاه چمران اهواز خواست تا سد گتوند را در قالب یک تحقیق بررسی کنند و نتیجه این تحقیق این بود که اگر سد گتوند آبگیری شود یک فاجعه زیست محیطی ایجاد می شود.

اسدی گفت: مسئولین سد گتوند حتی اجازه بازدید صنف کشاورزی از سد گتوند را هم نمی دهند.

وی در پایان هشدار داد: با ادامه فعالیت سد گتوند، کشاورزی خوزستان در معرض نابودی کامل است.
برچسب ها: اسدی ، رییس ، انجمن ، صنفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار