tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان:

وزیر نیرو با آگاهی از وضعیت بحرانی آب کشاورزی در خوزستان تعهد رهاسازی 300میلیون مترمکعب از آب سد سیمره را داد که با گذشت چندماه هنوز این امر محقق نشده است
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان با مشکلات متعددی به علت کمبود آب مواجه هستند و باید وزیر نیرو به تعهد خوود مبنی بر رهاسازی آب سدهای بالادست خوزستان به ویژه سد سیمره هرچه سریع‌تر عمل کند.

مسعود اسدی اظهار داشت: استان خوزستان به علت کمبود ریزش‌های جوی و همچنین انجام فعالیت‌های غیرکارشناسانه با کمبود شدید آب برای کشاورزی مواجه شد.

وی افزود: با وجود کمبود شدید آب در حوضه‌های آبی خوزستان، همچنان وزارت نیرو به دنبال انتقال آب از سرچشمه‌های آبی خوزستان به استان‌های دیگر است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزان خوزستانی امسال نتوانستند مزارع خود را آبیاری کنند و این امر سبب خسارت مالی و روحی به این قشر زحمتکش شد.

وی عنوان کرد: وزیر نیرو با آگاهی از وضعیت بحرانی آب کشاورزی در خوزستان تعهد رهاسازی 300میلیون مترمکعب از آب سد سیمره را داد که با گذشت چندماه هنوز این امر محقق نشده است.

اسدی اظهار داشت: اراضی کشاورزی حمیدیه، رودخانه کرخه و منطقه الهایی به علت نبود آب هیچ‌گونه کشتی انجام نشده و این امر سبب خسارت سنگین به کشاورزان این مناطق شده است.

وی افزود: کشاورزان خوزستانی با وجود پرآب‌ترین رودهای کشور در استانشان مجبور به آبیاری مزارع خود به وسیله تانکر هستند که این موضوع باعث تاسف است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: وزارت نیرو باید به دور از وعده و وعید به صورت جدی وارد موضوع کمبود آب کشاورزان خوزستانی شده و این مسئله را هرچه سریع‌تر حل کند.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: رئیس ، نظام ، صنفی ، کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار