tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
راه‌اندازي پارك موزه گنجينه نفت موجب رونق اقتصادي ، اشتغال‌زايي و توسعه مسجدسليمان مي‌شود
خوزیان:
مسجدسليمان زادگاه نفت است و قديمي ترين تأسيسات فرآورش اين ماده حياتي براي نخستين بار در كشور و خاورميانه در اين شهر شكل گرفت و ايجاد شد . اين تأسيسات با گذشت 110 سال از فعاليت صنعت نفت در كشورمان به متاعي ارزشمند و گرانبها مبدل شده اند و بعنوان تاريخچه ي اين صنعت قرار است در قالب راه اندازي موزه مورد بازديد علاقمندان قرار گيرد.

به گزارش خوزنیوز؛ ابوذر شجاعي برجوئي رييس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان با اعلام مطلب بالا اظهار داشت : بمنظور حفظ اين بخش از تاريخ صنعت كشورمان وزارت نفت تصميم به ايجاد موزه گنجينه نفت در اين شهر گرفت و تأسيسات و اماكن تاريخي همچون چاه شماره يك – نخستين كارخانه تقطير – نخستين پالايشگاه – نخستين كارخانه گوگرد سازي – نخستين كارخانه توليد برق و چشمه هاي طبيعي نفت در منطقه سي برنج بعنوان اجزاي اين موزه تعريف و عمليات اجرايي ساختمان اصلي آن پس از يك وقفه در نيمه ي دوم سال 1395 آغاز شد.
وي افزود : ساختمان اصلي شامل 4 بخش در مجموع زيربنايي حدود 3850 متر مربع و پيشرفت فيزيكي فراتر از 80 درصد است و تا پايان نيمه ي نخست سالجاري اين طرح به سرانجام برسد و اسناد و اشياي تاريخي مرتبط با تاريخچه صنعت نفت مورد بازديد علاقمندان قرار بگيرد.
شجاعي در خصوص وضعيت اسناد و مداركي كه قرار است در اين موزه در معرض مشاهده عموم قرار گيرند اظهار داشت : تعداد زيادي از مكاتبات و اسناد اداري مربوط به دهه هاي گذشته كه ارزش تاريخي و استنادي دارند از بايگاني اين شركت و شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب خارج و در اختيار مركز موزه هاي وزارت نفت قرار گرفته اند تا كارشناسان آن مركز نسبت به پايش و انجام اقدامات مربوطه اقدام و سپس جهت استفاده عموم در اختیار موزه نفت مسجدسلیمان قرار گیرد.


ابوذر شجاعي برجوئي افزود : در كنار اين پروژه ، احداث پارك موزه برق تمبي در مجاورت نخستين كارخانه برق با پيگيري مديرعامل محترم مطرح و با هدف توسعه اماكن تفريحي و گسترش فضاهاي رفاهي شهروندان تأمين اعتبار و عمليات اجرايي آن از نيمه ي دوم سال گذشته آغاز شده است.
وي ادامه داد : اين پروژه در زميني به مساحت 80000 متر مربع در حال اجراست و پيشرفت فيزيكي آن از 65 درصد فراتر رفته و شامل ترميم و بهسازي محوطه كارخانه برق تمبي – ايجاد چشم اندازي زيبا براي ورودي موزه كارخانه برق – ايجاد فضاي سبز و فضاي تفريح بچه ها به همراه پاركينگ خودرو و نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي مي باشد.



سخنگوي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در پايان اظهار داشت : راه اندازي موزه گنجينه نفت كه با همت مديرعامل و اعضاي هيأت مديره ي اين شركت و با همكاري مركز موزه هاي وزارت نفت با جديت در حال پيگيري است فرصت مناسبي را براي توسعه و رونق اقتصادي و ايجاد فرصت هاي شغلي و اشتغالزايي جهت جوانان فراهم مي آورد . ضمن آنكه با افتتاح اين موزه برخي ديگر از زيرساخت هاي رفاهي و عمراني منطقه شامل جاده ، فرودگاه ، هتل ، مهمانسرا ، بازار صنايع دستي و گردشگري تحولات مناسب و روبه رشدي خواهند داشت و مي شود اظهار نمود كه به سرانجام رسيدن پارك موزه موجب تغيير و تحولات اساسي و مناسبي در همه سطوح خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار