tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است مدیریت کلان را انجام دهد تا طرح‌ها و پروژه‌ها در شرایطی مناسب به بهره برداری برسند.
خوزیان:
سیدرضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: هدف از سفر به مناطق مختلف و بازدید از مجتمع ها و طرح های پتروشیمی بررسی آخرین روند فعالیت آنها است از جمله سفر هفته گذشته به عسلویه و بازدید از روند اجرایی ساخت پروژه ها و دیدار با مدیران طرح‌های پتروشیمی از جمله این سفرها بود.

وی با اشاره به اینکه به صورت دوره‌ای با صاحبان صنعت و مجتمع های تولیدی و همچنین مدیران پروژه ها و طرح‌های در دست اجرا، دیدار داریم تا مشکلات آنها را بررسی می کنیم، تصریح کرد: این بار با مدیران پروژه‌های درحال ساخت و اجرا دیدار و نشستی برای طرح چالش ها داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: پیش از این NPC، خود طرح‌ها ،سرمایه گذاری و امورمختلف را مدیریت می کرد؛ اکنون پس از خصوصی سازی در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی گاهی موازی‌کاری و چالش ایجاد می‌شود و نیاز است یک نهادکارها را هدایت و مدیریت کند؛ این وظیفه برعهده NPC است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مذاکره شرکت های صاحب لیسانس چون UOP، لینده، لیسن گروپ، اوده، ایرلیکوئید و کازاله با NPC برای فروش لیسانس خبر داد و درباره نتایج سفر به پاریس با اشاره به شرکت در سمینار دو روزه پتروشیمی، گفت: شرکت‌های صاحب نامی که در دوران تحریم همکاری نمی کردند اکنون همگی برای مذاکره اعلام آمادگی کردند و حتی اصرار به عقد قرارداد داشتند.

نوروز زاده با اشاره به استقبال خوبی که از سمینار پتروشیمی در پاریس شده بود، اظهار کرد: مدیران مهم پتروشیمی ایران و سایر کشورها اعم از صاحبان لیسانس و سازندگان تجهیزات به این سمینار دعوت شده بودند. این سمینار مورد قبول بخش سیاسی کشور و وزارت امور خارجه بود و در آن حضور داشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اشتیاق صاحبان لیسانس نسبت به فروش دانش فنی به صنعت پتروشیمی در ایران، تصریح کرد: شرکت های صاحب نام لایسنسور اصرار به عقد قرارداد داشتند و به آنها اعلام کردیم که ما سیاست گذار هستیم و عقد قرارداد باید با سرمایه‌گذاران صورت گیرد. امیدواریم در فصل پیش رو در حوزه تبدیل گاز به پروپیلن و سایر الفین ها که برای کشور بسیار اهمیت دارد، شاهد سرمایه گذاری و انجام اقدامات لازم باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار