tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه خبر داد؛
مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه از شکوفایی تولید و وضعیت مطلوب این واحد نیشکری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علیرضا دورباشی‌زاده چهارشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) در حاشیه بازدید مدیرعامل توسعه نیشکر، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید و برنامه‌های آتی این واحد نیشکری، گفت: هفت‌تپه که تا پیش از پیوستن به هفت طرح با چالش‌هایی زیادی روبرو بود، در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش شبانه‌روزی کارکنان، مسیر شکوفایی را به‌سرعت طی می‌کند و با ثبت رکوردهای متعدد در سال گذشته، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته است.

تولید ۶۶۵ تُن شکر خام در یک شبانه‌روز، برداشت هفت هزار و ۵۰۰ تُن نیشکر در یک روز، کشت پنج هزار هکتار نیشکر و همچنین دستیابی به بالاترین رشد تجمعی و بالاترین رشد طولی ساقه نیشکر تنها بخشی از رکوردشکنی‌های تاریخی این واحد نیشکری در سال گذشته است که به گفته مدیرعامل هفت‌تپه، استمرار این روند در سال جدید، جهش تولید را به ارمغان خواهد آورد.

دورباشی‌زاده، افزایش تولید کارخانه تولید زغال، افتتاح کارگاه بلوک‌زنی، احیای کارخانه تولید آسفالت، ایجاد دامداری ۶۷۷ رأسی، فعالیت استخرهای پرورش ماهی، افزایش ظرفیت کارگاه‌های تولید قارچ و بلدرچین و همچنین رشد چندبرابری تولید تاکستان هفت‌تپه را از دیگر اقدامات شرکت برشمرد که بستر افزایش درآمد شرکت و رونق اقتصادی در منطقه را فراهم کرده است.

هدف‌گذاری تحقق ظرفیت اسمی تولید شکر

وی رسیدن به تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن شکر را هدف‌گذاری این شرکت برشمرد و بیان کرد که در سال جدید با پیش‌بینی برداشت ۸۰۰ هزار تُن نیشکر، بیش از ۶۰ هزار تُن شکر تولید می‌شود و این جهش تولید نسبت به سال بهره‌برداری گذشته، زمینه را برای دستیابی به ظرفیت اسمی فراهم می‌کند.

مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه حمایت‌های دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و همدلی همه کارکنان را عاملی برای رسیدن به این موفقیت‌ها دانست و تأکید کرد که در سال جدید همه ظرفیت‌های شرکت برای تحقق شعار سال به کار گرفته می‌شود.

در بازدید امروز از کشت و صنعت هفت‌تپه، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی بازدید کرد. در این بازدید، دکتر عبدعلی ناصری، ضمن گفتگو با کارگران و کارکنان، از نزدیک در جریان روند تولید و وضعیت این شرکت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تاکنون با برداشت ۵۲ درصدی مزارع نیشکر، بیش از ۳۲ هزار تُن شکر تولید شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این رقم به بیش از ۶۰ هزار تُن برسد. این میزان تولید در مقایسه با سال بهره‌برداری گذشته، جهشی ۲۰۰ درصدی دارد.

شرکت هفت‌تپه تا پیش از پیوستن به هفت طرح، به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند؛ ولی با واگذاری به توسعه نیشکر و گره‌گشایی از مشکلات و رفع موانع، بار دیگر شیرینی کار و تولید، کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار