tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۳
استاندار خوزستان گفت: بودجه این استان، امسال ۷۳ درصد افزایش یافت که میانگین کشور ۵۵ درصد بوده است.

علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: این رقم نشان دهنده لزوم انجام کار بیشتر در خوزستان است.

وی گفت: سهم خوزستان از درآمد مالیات باید توسط مدیران‌ مربوطه از مرکز برای استان وصول شود.

حسینی محراب اظهار کرد: روش‌های تامین مالی جدید به خوزستان بسیار کمک‌ می‌کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در دهه کرامت باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند افزود: در دهه کرامت باید در کنار مردم جشن شایسته‌ای در استان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در این‌ جشن‌ها باید فرهنگ رضوی رشد و توسعه یابد گفت: اگر دختران و پسران را به زیبایی با فرهنگ اهل بیت آشنا کنیم الگوهای دروغین غربی دیگر قدرت مطرح شدن را نخواهند داشت.

وی همچنین ضمن تبرک روز کارگر اظهار کرد: با اتحادی که برای جهش تولید وجود دارد باید وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای توسعه و جهش تولید گذاشتند محقق شود.

اجرای طرح زراعت چوب برنامه اولویت‌دار خوزستان

استاندار: بودجه خوزستان ۷۳ درصد افزایش یافت

استاندار خوزستان با بیان اینکه اجرای طرح زراعت چوب از برنامه‌های با اولویت استان است افزود: طرح زراعت چوب یک برنامه چهار ساله است که دستگاه‌های مربوطه باید این طرح‌مهم را به سرانجام برسانند.

وی تصریح کرد: زنجیره صنعت چوب باید در استان شکل بگیرد .

استاندار خوزستان عمران روستایی را از دیگر موارد مورد اهمیت استان دانست و افزود: در سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای بهسازی روستاها انجام و باعث ایجاد یک رضایت نسبی در بین مردم شد.

وی بر لزوم بهسازی باقی مانده روستاها در سال جاری تاکید کرد.

لزوم ایجاد زیر ساخت برای ۵۴ هزار قطعه زمین تعیین شده طرح‌ملی مسکن خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۵۴ هزار قطعه زمین در استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده است افزود: این‌ تعداد زمین در کنار ساخت مسکن ملی برای اجرای طرح خودمالکی و جوانی جمعیت نیز تعیین شدند.

حسینی محراب تاکید کرد: نیاز است ابتدا زیرساخت‌های آن‌ها فراهم شود تا امکان واگذاری زمین ها وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر این تعداد زمین تحویل مردم داده شود یک حرکت بزرگ برای تحول ساخت مسکن در استان اتفاق می‌افتد.

ایجاد ۷۰ هزار شغل در خوزستان

استاندار: بودجه خوزستان ۷۳ درصد افزایش یافت

استاندار خوزستان همچنین بیان کرد: ۶۴ هزار شغل در استان طی سال گذشته ایجاد شد و برای امسال نیز خوزستان متعهد به اشتغالزایی برای ۷۰ هزار نفر شده است.

وی ادامه داد: لازم است تمامی دستگاه‌ها از هم اکنون برای ایجاد اشتغال ورود کنند.

حسینی‌محراب همچنین بر شکل گرفتن شهرک‌های تخصصی مختلف مثل شیمیایی و یا فولاد با سرعت بیشتر در استان تاکید کرد.

برگشت ۳۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در دولت سیزدهم

استاندار: بودجه خوزستان ۷۳ درصد افزایش یافت

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۳۰۰ کارگاه تولیدی راکد در دولت مردمی سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند افزود: برخی واحدهای تولیدی برای فعال شدن صرفه اقتصادی ندارند و باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی با صرفه اقتصادی حرکت کرد.

انتقال گندم از مراکز خرید به سیلوهای خوزستان

استاندار خوزستان افزود: سال گذشته در استان رقم‌های بسیار خوبی در تولید گندم و برنج ثبت شد و امسال نیز میزان تولید گندم بسیار خوب بوده و فقط نگران بارندگی پیش‌بینی شده پایان هفته هستیم.

وی گفت: ظرفیت سیلوهای استان به اندازه تولید استان است اما برای حفظ گندم‌ها از باران در حال انتقال گندم‌ها از مراکز خرید روباز به سیلوها هستیم.

حسینی‌محراب افزود: برداشت‌گندم از سوی کشاورزان نیز سرعت گرفته چون ممکن است بر اثر بارش باران صدمه ببینند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: سیستم حمل و نقل و ستاد بحران استان در انتقال گندم به سیلوها باید با قدرت پای کار بیایند تا این‌محصول راهبردی با مشکل مواجه نشود.

خام فروشی در صنعت و کشاورزی

استاندار: بودجه خوزستان ۷۳ درصد افزایش یافت

استاندار خوزستان گفت: متاسفانه خام فروشی در صنعت و کشاورزی باعث هدر رفت سرمایه از استان شده است.

حسینی محراب اظهار کرد: کشاورزان با ورود به صنایع تبدیلی و تولید محصول فرآوری شده می توانند درآمد در این‌حوزه را چند برابر کنند.

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با جدیت به دنبال اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در استان هستیم و پیگیری دریافت به حق سهم دولت در نیشکر برای اجرای این طرح در جال انجام است.

وی اظهار کرد: برای اجرای درست این طرح در استان نیاز به همکاری بزرگان خوزستان است.

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور، شورای راهبردی در استان برای پیگیری این‌ طرح تشکیل خواهد شد.

حسینی‌محراب با اشاره به طرح فدک در ایذه بیان کرد: با نهایی شدن ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای این طرح مشکل آب منطقه شرق استان برطرف خواهد شد.

وی گفت: انتقال آب از کارون توسط کانال سلمان به سد کرخه از دیگر برنامه‌های استان است، در حال حاضر انتقال آب از سد دز به کرخه در حال انجام است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از کانال دز روزانه ۵۰ متر مکعب به کرخه آبرسانی می شود ادامه داد: آبرسانی از سد کرخه در حال حاضر در پایین ترین‌سطح انجام‌می شود و با انتقال آب از کارون تا حدی این‌مشکل رفع خواهد شد.

ضرورت رفع اختلافات بین شهرداری و شورای شهر اهواز

استاندار خوزستان با تاکید بر رفع اختلافات بین شهرداری و شورای شهر اهواز افزود: این ۲ نهاد باید اختلافات را کنار بگذارند و به مردم خدمت رسانی کنند.

وی گفت: طرح ‌های بسیار زیادی در اهواز باید از سوی شهرداری و شورا شهر پیگیری شود تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.

 

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار