tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
قابل توجه استاندار خوزستان:

به گزارش هما خوزستان به نقل از بدر پرس، اخیرا" سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است که کارتهای ملی هموطنان عزیز میبایست تعویض گردد و کارت ملی جدید و الکترونیک دریافت دارند . 

این اقدام فی نفسه کاریست بجا و جزء الزامات که باید انجام گیرد .

اما اگر کمی زاویه دید خود را در نحوه ی اجرای این طرح تغییر دهیم به نکات جالبی برمیخوریم.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان خوزستان نیز در خبری اعلام نمود: فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله می باشد که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز می شود و مردم می توانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه ایی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در این مرحله یک سری اطلاعات هویتی از شخص دریافت می شود و بعد از راستی آزمایی، یک کدرهگیری در اختیار شخص قرار می گیرد گفت: در این مرحله شخص به دلخواه خود می تواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت www.ncr.ir همان مبلغ 17200 تومان بوده، افزود بر اساس لایحه بودجه سال 1395 این مبلغ 20 هزار تومان می باشد. 

طبق اخبار به دست آمده قرار بود براساس مصوبه هیات وزیران 75 درصد از هزینه کارت ملی هوشمند توسط دولت پرداخت شود و فقط 25 درصد آن را مردم بپردازند که با احتساب قیمت تمام شده 20 هزارتومانی (که خود جای سئوال دارد) مردم باید 5هزارتومن بپردازند . اما توسط همین مردم نقل شده که هنگام مراجعه به ثبت و احوال از طرف این سازمان هزینه تعویض کارت ملی هر نفر 33 هزار تومان  اعلام میشود  که باید به سازمان ثبت و احوال (دولت) بپردازد.

حال اگر تعداد افراد مراجعه کننده به دفاتر ثبت احوال استان را در میزان مبلغ دریافتی از آن ها ضرب نماییم به رقمی میلیاردی به دست پیدا خواهیم کرد که بسیار جای تاسف دارد.

لازم است اداره کل جواب بدهد که  با این پول ها می خواهند چه فعالیت زیر ساختی را انجام داده یا مخارج چه کاری را دربیاورند یا کدام قرض را پس دهند؟

 مگر هزینه تمام شده ی این کارتها آنهم در این تیراژ بالا چقدر است ؟ 

حال از استاندار خوزستان خواستاریم تا به صورت ویژه این مسئله را پیگیری و در رفع آن جدیت لازم را مبذول دارد.

همچنین مدیریت اداره کل ثبت احوال استان خوزستان و سایر مدیران آن باید پاسخگوی مردم خوزستان در خصوص فاجعه پیش آمده باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار