tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفتگوی خبر شبکه خوزستان ؛
احمد سیاحی گفت: به طور یقین اعلام می کنم که دود ناشی از این آتش سمی نیست و جای نگرانی نخواهد بود؛ اگر سلامت مردم به مخاطره بیفتد نخستین کسی که اعلام می کند استانداری است.



rss_137249

احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان امشب در گفتگوی خبر شبکه خوزستان درخصوص آتش سوزی مجتمع پتروشیمی ماهشهر اظهار کرد: روز گذشته ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه بعلت نشتی در پمپ شماره ۸۰۰۱ واحد پتروشیمی واحد بوعلی سینای بندر امام دچار حریق شد.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی در برج ۱۲۵ متری اتفاق افتاده، افزود: همه امکانات استان برای کنترل آتش بسیج شده است؛ در ابتدا نگرانی درخصوص سقوط این برج وبه آتش کشیدن سایر مخازن وجود داشت زیرا این مخازن سرشار از گاز و ماده سوختنی نفتا هستند.

سیاحی با بیان اینکه هیچ کمکی از استانهای دیگر تقاضا نشده است، تصریح کرد: خودروهای آتش نشانی از اهواز، صنعت و معدن،شهرداری ماهشهر و بندر امام عازم محل شده اند و درجه حرارت مخازن بر روی ۳۴ درجه تنظیم شد تا خطر انفجار مخازن کاهش یابد.

وی افزود: صبح امروز آتش کنترل شد اما باتوجه به ارتفاع برج، آهن گداخته بر سقف مخزنی با گنجایش ۲۵هزارتن نفتا ریخته شد که همین امر باعث شعله ور شدن دوباره آتش شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه درخواستهایی از مرکز برای کنترل آتش شده، یادآور شد: استاندار خوزستان طی تماس با وزیر کشور و وزارت دفاع هماهنگی هایی در این خصوص انجام داده است و هشت بالگرد به صورت آماده در مرکز بودند که با توجه به شرایط امروز صبح دو بالگرد به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد:هواپیمای اطفاء حریق به ظرفیت ۴۰ تن آب به اهواز آمد اما به دلیل نگرانی از گسترش آتش پس از ریختن آب به مخزن به صلاحدید مسئولان به منطقه نرفت و اکنون به صورت آماده باش در فرودگاه اهواز قرار دارد تا در صورت لزوم به منطقه فرستاده شود.

سیاحی با بیان اینکه در تأمین امکانات مشکلی وجود ندارد و حتی با مازاد امکانات مواجه هستیم، بیان کرد: امروز جلسه ستاد بحران با حضور استاندار در محل حادثه برگزار شد و همه مسئولان برای کمک و حل قطعی معضل اعلام آمادگی کرده اند.

وی درخصوص راهکارهای حل مشکل خاطر نشان کرد: برای مهار آتش دو راهکار بکار گرفته شد در ابتدا اجازه داده شد تا ماده سوختنی نفتا مشتعل شود و از سویی دیگر ماده نفتا را از زیر مخزن با دو لوله ۱۲ و ۴ اینچ خارج کردند و هم اکنون در هر ساعت ۴۰۰ تن ماده نفتی خارج می شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در پاسخ به این سؤال که آیا دود ناشی از اشتعال نفتا سمی است یا خیر، گفت: باتوجه به تمهیدات انجام شده شرایط تحت کنترل است و به طور یقین اعلام می کنم که دود ناشی از این آتش سمی نیست و جای نگرانی نخواهد بود؛ اگر سلامت مردم به مخاطره بیفتد نخستین کسی که اعلام می کند استانداری است.

وی با اشاره به اینکه در حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر حتی مجروح هم نداشتیم، اظهار کرد: استان خوزستان استانی صنعتی و ملی است و به همین جهت امکانات ملی را هم می طلبد.

سیاحی افزود: صنعت عظیم پتروشیمی ماهشهر امام دارای واحدهای متعددی است و این حادثه خیلی عجیب نیست همچنین به صراحت عمدی بودن حادثه را تکذیب می کنم.

وی درخصوص تمهیدات لازم برای جلوگیری از چنین حوادثی گفت: پس از رفع این معضل، واحدهای ایمنی را بسیج می کنیم زیرا خوزستان باید مجهز به دو بالگرد مستقل باشد؛ همچنین شرایط جدیدی را هم باید برای حفظ و حراست از تأسیسات فراهم شود تا قابلیت ها بیشتر شود و از حادثه ایجاد شده درس عبرت بگیریم.






منبع: اهواز نوین

نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار