tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
در دنیای امروز نقش رنگ و طرح در بسته بندی محصولات جایگاهی بالا و در ردیف کیفیت محصول قرار گرفته از همین رو صنایع جانبی بسیاری در کنار اراضی محصولات کشاورزی شکل گرفته است.

هماخوزستان : در استان خوزستان به عنوان قطب اصلی تولید خرما، سالانه ۴۲ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت خرما می رود و امسال طبق برآوردهای انجام شده بالغ بر ۱۸۵هزار تن خرما از این اراضی برداشت خواهد شد.

در دنیای امروز نقش رنگ و طرح در بسته بندی محصولات جایگاهی بالا و در ردیف کیفیت محصول قرار گرفته از همین رو صنایع جانبی بسیاری در کنار اراضی محصولات کشاورزی شکل گرفته است، امری که در استان خوزستان همواره مغفول مانده و همین مسأله به فرصتی برای کشورهای منطقه به ویژه امارات تبدیل شده تا با خرید محصول خرمای خوزستان آن را در بسته بندی های شکیل قرار داده و به عنوان محصول کشور خود در بازارهای جهانی به فروش برساند.

یونس حسین‌نژادیان رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان روز گذشته درباره آمار واردات بیان کرد: آمار واردات کل کشور ۳۵میلیارد دلار است و آمار واردات استان خوزستان ۵میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار است بنابراین سهم واردات استان خوزستان از کل وارادات کشور ۱۵درصد است.

وی گفت: کل تجارت خارجی کشور در ده ماه امسال ۶۴میلیارد دلار است ولی کل تجارت خارجی استان خوزستان ۱۰میلیارد و صد میلیون دلار است که سهم تجارت استان از کل تجارت کشور ۱۶درصد محاسبه می‌شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به افزایش یا کاهش صادرات از استان خوزستان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: صادرات به نسبت پارسال در حدود ۷درصد کاهش یافته است البته این امر دلایلی دارد از جمله اینکه سسیستم بازرسی کالای وارداتی به عراق سخت‌تر شده به طوری که عراق سیستم بازرسی اروپایی برای واردات کالا به کشورش نصب کرده که این موضوع سبب شده تغییری جزئی برای صادرات کالا به عراق داشته باشیم.

حسین‌نژادیان عنوان کرد: زیرساخت‌ها برای صادرات کالا به کشور عراق مناسب نیست به  طوری که جاده‌های مواصلاتی با کشور عراق از جمله جاده‌های شلمچه و چذابه وضعیت نامناسبی دارند و کامیون‌ها برای انتقال کالا در این مسیرها هزینه‌های زیادی را درخواست می‌کنند درنتیجه قیمت کالای صادراتی نیز گرانتر تمام می‌شود بنابراین این زیرساخت‌ها باید مناسب‌سازی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار