tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
فلسفی با تکذیب انتشار شایعاتی در خصوص تهدید پیامکی جمالی نژاد گفت: جمالی نژاد با بررسی فضای مجازی به این مسئله پی برد که نظرات مخالفی وجود دارد و حواشی ایجاده شده است که در این زمینه مسائلی را برای وی در قالب راهنمایی ارائه دادیم اما نمی توان گفت که تهدید پیامکی در کار بوده است.
خوزیان؛

مهندس محمد جعفرفلسفی رییس شورای پنجم شهر اهواز پس از لغو غیرمنتظره جلسه ی معرفی شهردار اهواز با برگزاری یک نشست خبری فوری با اصحاب رسانه جهت تشریح دلایل لغو این جلسه به صحبت نشست.

رییس شورای شهر اهواز  در رابطه با اینکه مبنا و رویکرد اصلی شورای پنجم انتخاب شهردار غیر بومی است یا خیر گفت: بحث بومی و غیر بومی مبنا انتخاب ما نیست. بلکه شرایط را به گونه ای تعریف کردیم که کدام گزینه مناسب انتخاب شود. از جهتی  یک سری حساسیت ها و سابقه ذهنی در جامعه در رابطه با حضور نیروی غیر بومی وجود دارد. کاش دوماه به جمالی نژاد که یکی از گزینه شهرداری  اهواز بود فرصت داده می شد زیرا شخصیت خوبی داشت که از وی در چند جلسه استفاده بردیم. نبوغ خاصی داشت و با تلاش و روحیه جهادی در اوج خود می توانست کمک های خوبی را به شهر اهواز ارائه دهد زیرا او می توانست یک آیتم تعیین کننده باشد. تعامل با رسانه ها از ویژگی های بارز وی بود.

فلسفی با بیان اینکه یکی از شاخصه های جمالی زاده تعامل  با حصوله با رسانه ها بود، عنوان کرد: جمالی نژاد با اینکه اعتقاد داشت بر سر تصمیم گیری ها تبادل نظر صورت خواهد گرفت اما تحمیلی نباید باشد در انتخاب وی توافقی صورت نگرفت که در این باره وی به دلیل عدم این توافقات تصمی داشت به مکانی برود که زمینه برای او فراهم باشد. یک گزینه تعیین کننده نیست و ما گزینه های مناسب و توانمند دیگری در اختیار داریم.

رییس شورای شهر علت عدم حمایت جمالی نژاد توسط سایر شورا نشینان را با ذکر این دلایل بیان کرد و گفت؟ برخی از اعضا بر این باور بودند که شرایط اهواز و اصفهان با یکدیگر متفاوت است اگر وی در اصفهان موفق بوده پس دلیل ندارد در اهواز نیز همان موفقیت را داشته باشد. دیگر دلیل که می توان از آن یاد برد میل به حضور شهردار بومی از سوی برخی اعضا است.

وی در پاسخ به این سوال که در گزینه های موجود کدام یک شهردارچی مناسب با معیارهای مناسب است، اظهار کرد: ابتدا ویژگی و ومعیارها تعریف می شوند، که میزان وجود این معیار ها در افراد  دست ما نیست. اما ما تمام تلاش خود را می کنیم که حداکثر معیارها را داشته باشد که این معیار ها در گزینه قبل وجود داشت. 

فلسفی با تکذیب انتشار شایعاتی در خصوص تهدید پیامکی جمالی نژاد گفت: جمالی نژاد با بررسی فضای مجازی به این مسئله پی برد که نظرات مخالفی وجود دارد و حواشی ایجاده شده است که در این زمینه مسائلی را برای وی در قالب راهنمایی ارائه دادیم اما نمی توان گفت که تهدید پیامکی در کار بوده است. 

رییس شورا پنجم کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه رویکرد و هدف اصلی شورا نشینان منصب نیست، گفت: نباید بحث هایی ایجاد شود که دعوا را میان خود و بر سر ریاست شورا بندازیم. زیرا قصد اشتباه و ایجاد تفکر در جامعه مبنی بر اینکه شورایی ها تنها دغدغه خود را ریاست شورا می دانند.

وی در خصوص دخالت برخی نهاد ها در انتخاب شهردار گفت: نظراتی از سوی دیگر مسئولین داده شده است. به هر حال دیگر نهاد ها و مسئولین قراراست با شهرداری تعامل داشته باشند. بنا بر این حق اظهار نظر را دارند و موفقیت شهردار موفقیت آن ها خواهد بود اما اینکه کسی قصد دخالت داشته باشد موافق این امر نیستیم و این موضوع را در عملکرد شورا سم می دانیم. 
 
جعفر فلسفی در پاسخ به اینکه در راستای پرداخت بدهی 500 میلیاردی شهرداری همچنین جلوگیری از اختلاس و خارج کردن شهر اهواز از حالت جنگ زده ها به دلیل نداشتن فرصت آزمون خطا، چه برنامه هایی در نظر گرفته شده است گفت: در رابطه با بدهی راهکارهایی وجود دارد و به مرور زمان پرداخت خواهند شد که به رویکرد و تفکر شهردار باز میگردد که این بدهی ها به چه شیوه ای پرداخت خواهند شد. 

وی در پایان از رفع این بلا تکلیفی در غیاب شهردار عنوان کرد: با نشست های پی در پی و بررسی گزینه های دیگر به دنبال پر کردن این خلا هستیم لذا اگر این مسیر طولانی شود به دنبال انتخاب سرپرست خواهیم رفت تا شهر را از بلا تکلیفی خارج کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار