tr_tnav tl_tnav
کد خبر: ۱۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
پرونده لزوم حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونایی
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز: انحلال بنگاه‌های اقتصادی نه فقط بخش تولید را متاثر می‌کند بلکه منجر به بیکار شدن بخش عظیمی از نیروهای شاغل در این بخش می‌شود.

مهدی رحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کرونا ویروس در بهمن و اسفندماه ۹۸ در کشور وارد شد و تا اردیبهشت نیز وجود دارد که نه فقط سلامت بلکه اقتصاد را با چالش رو به رو کرده است.

وی بیان اینکه تقاضای جهانی نفت نیز کاهش یافته است، افزود: بسته شدن مرز عراق یک ضرر بزرگ برای کشور به وجود آورده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارها با کاهش ساعت کاری و یا حتی تعطیلی مواجه شده اند. چالش های زیادی در مشاغلی همچون هتلداری، خدماتی، رستورانی، حمل و نقل و پوشاک به وجود آمده است.

رحیمی عنوان کرد: در صورتی که برای زیان های ناشی از کرونا چاره اندیشده نشود بخشی از آنها از چرخه حذف می شوند.

وی تصریح کرد: انحلال بنگاه های اقتصادی نه فقط بخش تولید را متاثر می کند بلکه منجر به بیکار شدن بخش عظیمی از نیروهای شاغل در این بخش می شود و همچنین باعث اختلال در نظم اقتصادی می شود و حتی ممکن است اغتشاشات اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد و چنانچه چاره ای اندیشیده نشود باعث تورم رکودی در تولید می شود.

رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی نفت و گاز اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان به جهش تولید نامگذاری شده است لازم است تا با تقویت بنیان تولید مسیر تحقق جهش تولید هموار شود و باید در سطح کشور حفظ اشتغال را داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar tl_sar
آخرین اخبار